Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Gör inte: Lämna 3 åring och 1½åring ensamma då de ska somna hos sin mammas farbror. Även om det nu bara var för att gå på toa.
Anledning: De kan vara väldigt nyfikna och hitta glidmedel och olika lotions i nattduksbordet och smörja in varann... När man frågar 3 åringen vad han gör så svarar han att han smörar sin syster...
Farbrors fru håller på att krevera(har inga barn) och farbror skrattar så att han nästan kissar på sig(har två ungar som hittat på ALLT när de var små)
Gör inte detta: Tvätta dotterns korrallfärgade jacka tillsammans med pappans grå jacka
Varför: Tja, det kan hända att pappans jacka blir rosa och att pappan måste gå till ett viktigt möte på jobbet i samma rosa jacka dagen efter.
(Detta hände på åttiotalet och det var min bonusmamma som tvättade.)
Gör inte: Ställ INTE en giftigt kaktus med Lååånga sylvassa taggar vid fotändan på en säng hur snyggt du än tycker det är som barn.
Orsak: man vevar till eländet med foten på natten & vaknar till med ett iltjut med 20 vassa taggar på ditt ben.
Säger bara AAAAJJJJJ....
Gissa om det gjorde ont.
Sen
GÖR INTE DETTA:
Försök inte vara snäll mot mamma & hjälpa henne mangla lakan,
Hehe... jag tyckte det var roligt att mangla så jag manglade kläder med & ett plagg råkade fastna harkel... & jag min dumma nöt stannade inte maskinen skulle ju baaaara pilla loss biten på sidan.
Orsak: dom små fingrarna på ett barn kan åka för långt in i mangeln & fastna så ena fingertoppen blev kvar i maskinen så det blev illfart till sjukhuset & blev operarad.
Forts:
Gör inte detta: Visa inte upp samma fingertopp som låg kvar i maskinen till farmor.
Orsak Hon svimmar.
Syrran gjorde det.
Gör INTE detta:
Håll inte fram en mugg med tesked i när någon ska hälla varmt thevatten i muggen.
Orsak: Det kan skvätta över av skållhett vatten på handen som gör att du skållar huden.
(det gjorde djävulskt ont.)
Gör INTE - lämna ungarna inne när dom är 1,5 och 4år medans man själv bär in maten från bilen.
Anledning - När man har burit in allt möter man minsta dottern, går förbi tvärvänder och undrar vad i hela ******
som hänt. Jo storasyster tyckte hon hade lite lång lugg så hon klippte av allt. Och lilla tjejen hade väldigt långt lockigt hår då.. men ingen lugg.
Och man minns det sen varje gång man kollar på BB-kortet med minsta syster..
Gör INTE - Åka inlines med katten på axeln bredvid en väg
Anledning - Det kan komma en stooor långtradare och blåsa förbi ganska fort.
Djupa klösmärken på bröst och axel är inte så skönt.
Gör inte
Har du en gammal pumptermos och blandar pulverkaffe få inte för dig att snurra på termosen för att blanda pulver och kokande vatten
Orsak
Det kokande kaffet/vattnet kan gå upp via pumpröret och rinna ut över handen och det gör djävulskt ont att bränna bort all hud från handryggen..
GÖR INTE DETTA: Paniklaga ditt nyupptäckta jättestora strumpbyxhål på låret med för mycket OPI överlack.
ORSAK: När du ska gå på toa på jobbet några timmar senare så följer skinnet med strumpbyxan och nagellacket ner.
/Hon med stora röda köttsår på låret. Ajj!
Gör inte detta: Lämna ett avslutat bullbak ensamt med tvååringen i köket.
Anledning: En flaska sirap uthälld på golvet, i diskmaskingen, i mjölpåsen, i fönsterkarmen, på kläder, i barnets hår, på tapeterna, på den bärbara tre dagar gamla datorn, på alla pappersrullar och på samtliga skåpluckor i barnhöjd....
Gör inte detta: (såg att nån annan råkat ut för samma sak) Låt barnet hitta en tub inotyol.
anledning: det går verkligen inte att få bort, vi fick vänta flera dagar på att det skulle nötas bort!!