Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
2 saker min make har gjort som jag inte rekomenderar:
Lägga passet i väskan som du sedan checkar in...
Lägga nyckeln i bakluckan på bilen som du sedan stänger, utan att ha öppnat bildörrarna innan. Speciellt inte en söndagskväll på landet och man har lite bråttom hem...
Gör ej: Släng plånboken i kassen när du handlar, men missa att polocka upp den med resten av varorna. Sätt istället påsen i sopkorgen.
Orsak: Det är så jobbigt att gräva igenom att påsar i soptunnan för att hitta plånboken.
(Inte jag, men en familjemedlem. )
Inotyol olyckor verkar vanliga, så även i vårat hus. Mitt tips är våtservetter, det är det enda som fungerar.
Jag har alldels nyss lärt mig följande:
Om din söta, nyfikna och händiga bebis lyckas ta sig in på toa utan din uppsyn kontrollera att han inte lyckats dra ut röret som forslar ut vattnet från tvättmaskinen ur duschkabinen.
Anledning? Tydligen går det åt en hel del vatten när man tvättar och skulle detta vatten hamna i ett badrum istället för i ett avslopp blir det en mindre insjö.
Sitter just nu och väntar på att grannen ska komma och fråga varför det regnar in i dennes lägenhet :P
Gör inte detta: lägg hyrda vackra linnedukar i sopsäckar efter fest.
Anledning: någon tar för givet att det är just sopor och kastar linnedukar värda 5000 kr...
Prova inte detta hemma: Stå inte på badkarskanten för att kolla i badrumsspeglen om du har snygga dansmoves.
Anledning: Du trillar ner och slår armen i vasken och bryter handleden.
Gör inte detta hemma:
Misstag cayennpeppar för kanel när du ska baka äppelpaj åt socialtjänst tanterna som ska komma på hembesök.
(min kära mor)
Andledning: Du får inget försörjningsstöd
Sätt inte i alla sladdar när du städar, bara för att det ser "snyggare" ut då.
Anledning: Du råkar sätta i våffeljärnet som stod framme sen kvällen innan och vaknar dagen efter med ett rökfyllt hem.
(Min bästa vän gjorde detta hemma hos mig)
Lämna aldrig dina svärföräldrar med ansvar för kaffet, om de är innerstads bor.
Anledningen: De har aldrig gjork kaffe i en kaffebryggare tidigare. När du återvänder till köket har, den äkta 70-tals, bryggaren svämmat övet med kaffe sump.
Låt aldrig en av din sambos vän hjälpa till när du ska göra rent efter kaffeinsidenten.
Anledning: Han kan då få för sig att det är en bra idé att bara spola av bryggaren under kranen. Bryggaren går aldrig att använda igen.