• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Lajkie

Tappa inte en het stekpanna på golvet i köket..

Varför? Jo det kommer bli ett 15*15 cm stort brännmärke i mattan... Snyggt!

• nattwi

gör aldrig detta: Fylla en urdrucken sockerdrickaflaska med rengöringsmedel utan att säga till de andra i hemmet, och placera på ett synligt ställe.

vad som händer är: Lilla dottern får för sig att det är sockerdricka och packar ner den till skolans utflykt, kommer hem och säger till pappa att den inte var riktigt god idag som igår.

Detta gjorde min pappa och min lillasyster hade haft med sig den till skolan. Men som tur var så hade hon bara smakat på det och tog hem den igen och visade för pappa

• nattwi

gör aldrig detta: ha saft hemma framme så att barnen kan få tag på det(oblandad saft)

resultat : man har druckit upp nästan allt utan att blanda ut med vatten 

detta var mitt misstag när jag var liten :( inte gott

• nattwi

gör inte detta: Lämna rakhyvlar framme på badkarskanten

orsak: Dottern tror att detta är en liten söt hårborste och det ligger hår och flyter i hela badkaret

• Odetta
    Lady T skrev 2011-02-19 13:11:25 följande:
    Variant: Lämna inte en sax med sick-sack-mönster på bordet på kvällen om du är svårväckt och har en treåring som är mycket morgonpigg.

Orsak: När du vaknar och det första du ser är din dotters nya vackra frisyr, och det andra är ditt eget långa vackra hår som ligger kvar på kudden fast du själv satt dig upp gör det jääävligt ont i magen tills du har sett dig i spegeln och konstaterat att de värsta skadorna faktiskt GÅR att dölja...
    Åh jisses!!!! Det var länge sdan jag skrattade så mycket...ojojoj....TACK!!!!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Lady T
    Odetta skrev 2011-02-19 14:07:36 följande:
    Åh jisses!!!! Det var länge sdan jag skrattade så mycket...ojojoj....TACK!!!!
    Tack och lov var det inte jag som gjorde misstaget att lämna saxen framme... Det var min mamma...

Hon gjorde dessutom en till miss med samma sax... Nämnda dotter *host* hittade på den en gång till... och en hundralapp... En hundralapp går rätt bra att göra konfetti av....
  • Lady T

Samma treåring som i föregående stories:

Gör inte detta: Lämna ett ljus och en ask tändstickor på köksbordet om du är svårväckt.

Orsak: När din treåriga dotter väl har lyckats få fart på ljuset går hon in och ställer det på sängkanten så att du ska se det när du vaknar. Sedan går dottern ut ur rummet och sätter sig vid bordet och pysslar med annat.

Det är varmt och en mycket skrämmande upplevelse att vakna av att täcket brinner medan du fortfarande ligger under det.

• Ramborg

Veronica: jag har också testat det där med soda streamern. Man kan ju inte lita på vad de skriver på varningstexten bara så där utan motivering!

Röd saft kan fastna på de mest oväntade ställen i ett kök. Och man kan hitta rester av soda streaming explosion oväntat långt efteråt!

• Suzy QX

Gör inte detta:
    Gå ut mitt i natten barfota på daggvått gräs för att dra ur radiion som du glömt på. Speciellt inte sen du även missat att kaninen halvt bitit av kabeln precis där du tar tag för att dra ur den ur väggen...

Tur man hade säkerhetsströmbrytare i huset.. Kändes som att strömmen gick ut genom armbågen.

Gör heller inte detta:
    Sträck in handen i en bordskärmlampa för att kolla om det sitter en glödlampa i.. Speciellt inte när glödlampsglaset tydligen gått sönder och bara glödtrådarna sticker fram..

Tur man har starkt hjärta iaf..

Gör inte detta heller:
    Ta inte tag i nackskinnet på en hysterisk vildkatt som förvirrat sig in i huset och sitter uppflugen på gardinstången under taket med tanken att du måste ta ut den på samma sätt den kom in.. genom kattluckan..

Öppna dörren istället ;)

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
Svar på tråden Prova inte detta hemma!