• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Den allsmäktige

Gör inte: Försök tvinga in fler böcker än vad som får plats på ett hyllplan i en hylla.

Anledning: Hyllplanet (som kommer från Jysk) pallar inte trycket och har sönder allt på hyllplanet under.

Gör inte: Skyll på skitgrejer från Jysk.

Anledning: Sambon som såg precis allt och vet sanningen ger en väääldigt konstig blick tillbaka...

• Diablo

Prova inte detta hemma: Ge inte dottern en skål med chips att leka med i lekstugan.
    Anledning: Du blir sugen på kvällen, smyger ut i mörkret och tar en näve chips och kastar i munnen innan du kommer innan för dörren. Du tittar ner i skålen och upptäcker att skålen är full av chips och tvestjärtar. Du spottar och fräser och har äckelkänslor resten av natten

Har man tur behöver man inget vett!
  • Lufsan

fy fan vad vidrigt! Stackars dig! Om det var du!
    Men hysteriskt roligt! 

• Majbarnen

Måste ju tipsa om ett par saker som min mamma inte borde gjort:

Gör inte detta:
    Gå med kundvagnen bakom dig om du har en mer vild än tam 2-åring i själva vagnen (inte i sitsen alltså)

Anledning: När du kommit en bra bit på vägen och ungen börjar skrika blir du både uttittad och förvirrad när ungen inte är i vagnen utan hänger på kanten till frysen i andra änden.

Gör inte detta:
    Smäll igen bildörren innan du är helt säker på att du har båda benen inne i bilen. Speciellt inte en varm sommardag.

Anledning: Det gör väldigt ont! Och så får man fula sår och blåmärken på benet som är så tråkigt att gå omkring med en het sommar. Dessutom blir det så pinsamt att berätta för alla som undrar hur man fick skadan!

• Mamma till 7
    nattwi skrev 2011-02-19 13:51:26 följande:
    gör aldrig detta: Fylla en urdrucken sockerdrickaflaska med rengöringsmedel utan att säga till de andra i hemmet, och placera på ett synligt ställe.

vad som händer är: Lilla dottern får för sig att det är sockerdricka och packar ner den till skolans utflykt, kommer hem och säger till pappa att den inte var riktigt god idag som igår.

Detta gjorde min pappa och min lillasyster hade haft med sig den till skolan. Men som tur var så hade hon bara smakat på det och tog hem den igen och visade för pappa
    typ samma som jag har skrivit om, men där blev det till att dricka kiss.... :S
  • norrlandsflicka

Gör inte detta hemma: Om ni river stora morötter i matberedaren, tryck inte på allt vad ni kan med mataren om det går trögt att riva.

Anledning: Rivskivan kan böja sig så mycket så den aldrig går använda mer...

• versan
    VeronicaNyberg skrev 2011-02-19 13:27:34 följande:
    Gör inte detta hemma; Kolsyra inte färdigblandad saft i sodastreamern!

Anledning; Det blir en explosion med röd saft som sprids över väggar och tak....suck..
    Eller som kompis testade försökte kolsyra mjölk
    Gick inte bra heller.
  • versan
    Lady T skrev 2011-02-19 14:14:13 följande:
    Tack och lov var det inte jag som gjorde misstaget att lämna saxen framme... Det var min mamma...

Hon gjorde dessutom en till miss med samma sax... Nämnda dotter *host* hittade på den en gång till... och en hundralapp... En hundralapp går rätt bra att göra konfetti av....
    hahahahaha.... Kunde hon tejpa ihop den igen så hon fick handla för den.
    Stackars din mamma.
  • versan
    Lady T skrev 2011-02-19 14:18:44 följande:
    Samma treåring som i föregående stories:

Gör inte detta: Lämna ett ljus och en ask tändstickor på köksbordet om du är svårväckt.

Orsak: När din treåriga dotter väl har lyckats få fart på ljuset går hon in och ställer det på sängkanten så att du ska se det när du vaknar. Sedan går dottern ut ur rummet och sätter sig vid bordet och pysslar med annat.

Det är varmt och en mycket skrämmande upplevelse att vakna av att täcket brinner medan du fortfarande ligger under det.
    Nääää men fasen jag hade dött av skräck. Tyst  Shit vad du kostade dina föräldrar i pengar. Guld i mun
  • versan
    Ramborg skrev 2011-02-19 14:34:53 följande:
    Veronica: jag har också testat det där med soda streamern. Man kan ju inte lita på vad de skriver på varningstexten bara så där utan motivering!

Röd saft kan fastna på de mest oväntade ställen i ett kök. Och man kan hitta rester av soda streaming explosion oväntat långt efteråt!
    Nää precis! Man måste ju testa själv.
    så gjorde jag med ägget  i micron med följd av en jätte explosion. Tyst 
    mamma var inte lycklig då på sitt barn.  
Svar på tråden Prova inte detta hemma!