• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Mamma till 7
    stor grön drake skrev 2011-02-11 23:22:11 följande:
    påminner mig om en sak...

Gör inte detta hemma: glömma ta ur back-växeln ur bilen med hög automatchock när du i "sibiriska" vintermorgonen startar bilen för värmning medans du skrapar rutorna.

anledning: bilen kommer hoppa bakåt, slå omkull dig,, köra över dig och fortsätta ut i skogen om du inte får stopp på fanskapet (vilket jag iof fick i sista sekunden, lyckades häva mig upp(in och slå ur växeln)
    men oj!! vilken tur du hade iaf
  • Mamma till 7

haha, ja alltså inte tur att du blev påbackad utan jag menar tur att du inte skadade dig allvarligt!

• Blitz
    Prodin skrev 2011-02-11 22:26:55 följande:
    Prova inte detta hemma:
     måla ögonfransfärg på fransarna, sätt micron på 30 minuter i brist på annan timer och låt den stå och gå, tom, medan du ligger på golvet med smet på ögonen.

Anledning: Micron kommer att explodera. Du kommer bli skiiiitskraj för att det smäller och luktar rök, så du måste öppna ögonen alldeles för tidigt, så det svider som satan och micron blir dessutom oåterkalleligt förpassad till de sälla jaktmarkerna.

(Detta var min syster, och hon var väl typ 16-17 år)
    Men hjälp, jag brukade använda micron som timer förrut Obestämd. Nu har jag en inbyggd i spisen.  Tur den inte explodera då Tungan ute
  • Skogsflickan

Prova inte detta hemma: laga fiskpinnar i brödrosten eller spisplattan!

Varför: brödrosten blir aldrig tillräckligt ren och stinker fisk i evigheter=kastad och spisplattan blir sig aldrig lik igen...

(maken+kompis som ville prova myterna på fyllan)...

Det du tycker om mina åsikter torkar jag röven med...
  • Blitz
    Skogsflickan skrev 2011-02-11 23:58:31 följande:

Prova inte detta hemma: laga fiskpinnar i brödrosten eller spisplattan!

Varför: brödrosten blir aldrig tillräckligt ren och stinker fisk i evigheter=kastad och spisplattan blir sig aldrig lik igen...

(maken+kompis som ville prova myterna på fyllan)...

Har oxå hört om en som testat det. Fast han gjorde potatismos till i kaffebryggaren Tungan ute
  • Skogsflickan
    Blitz skrev 2011-02-12 00:18:22 följande:
    Har oxå hört om en som testat det. Fast han gjorde potatismos till i kaffebryggaren Tungan ute
    potatismos? hahaha, då är det inte bara min man som är lite knäpp
    Det du tycker om mina åsikter torkar jag röven med...
  • Blitz

Hehe, näe, fast jag kan säga att det var en lite äldre medelålders, men ändå samma kön. .
    O han var inte full, bara hungrig
    Tungan ute

• Mamma till S

Tapetsera aldrig på fyllan

Varför? jaa det kan finnas risk att ALLA våder ligger på golver när man vaknar dagen efter ...

• notime

Om om en porslins hylsa till proppskåpet gått sönder.
    Försök inte sätta in en ny propp med bara fingrarna.. Kan leda till minnesförlust :O

Min mamma som inte förstod varför man inte skulle kunna stoppa in en ny propp utan porslinshylsan :/

hon tycker fortfarande det är pinsamt än idag när jag berättar den händelsen :)

Svar på tråden Prova inte detta hemma!