• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Lady Namárië

Prova inte detta hemma: Ställ vällingflaskan på bänken och fyll på varmt vatten och vällingpulver utan att skruva på botten först.
    Anledning: Barnet hinner bli väldigt argt och klarvaket medan du ligger på golvet och torkar sörja klockan halv fyra på morgonen.

Prova inte detta hemma: Ställ en kastrull flasknappar som skall kokas på spisen, men vrid på plattan bakom istället.
    Anledning: Durkslaget i plast som låg på hällen funkar väldigt illa utan nät.

So say we all
  • beami

Ha aldrig matoljan nära till hands för små barn...
    Anledning: 2 liter matolja på golvet blir en fantastiskt rolig ruschkana dock är det ett rent h-vete att få bort från golvet & kläderna..... 

• anezka

häll aldrig matolja i en saftflaska och ha den framme

anledningen: gästerna kan tro det är saft och blandar och dricker det ;)

• CoolJen

Om ni råkar slänga nagellack i aggression på väggen och det blir fläckar på tapeten, försök då inte att ta bort detta med nagellackborttagningsmedel

• anezka

kom på en sak till hände för runt 7-8 år sedan bad min tjejkompis ta ett kort på mej ikläd i sexiga kläder för att skicka till min man på våran bröllopsdag.

att inte göra skicka det till sin svärmor Skäms

• Pimpinellan

Gör inte detta hemma:
    ta första bästa burk som ser ut att innehålla socker och baka sockerkaka

Anledning: det blir väldigt salt om det var salt istället för socker...

• CoolJen
    CoolJen skrev 2011-02-12 13:36:52 följande:

Om ni råkar slänga nagellack i aggression på väggen och det blir fläckar på tapeten, försök då inte att ta bort detta med nagellackborttagningsmedel

glömde bort anledningen: det blir ännu större fläckar!
  • cat1

Gör inte detta:  Måla Nagelack så att det kommer in i ett sår = ONT, 
    Gör heller inte: Försök ta bort ovan nämnda nagelack med aceton...... 

• canmamma

Gör inte detta:
    Förvara utpumpad bröstmjölk i omärkt flaska i kylskåpet.

Anledning:
    Hantverkaren hällde det i kaffet och drack. Jag vågade inte berätta eftersom det redan liksom var försent.  

Svar på tråden Prova inte detta hemma!