Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Prova inte detta hemma: Ställ vällingflaskan på bänken och fyll på varmt vatten och vällingpulver utan att skruva på botten först.
Anledning: Barnet hinner bli väldigt argt och klarvaket medan du ligger på golvet och torkar sörja klockan halv fyra på morgonen.
Prova inte detta hemma: Ställ en kastrull flasknappar som skall kokas på spisen, men vrid på plattan bakom istället.
Anledning: Durkslaget i plast som låg på hällen funkar väldigt illa utan nät.
Ha aldrig matoljan nära till hands för små barn...
Anledning: 2 liter matolja på golvet blir en fantastiskt rolig ruschkana dock är det ett rent h-vete att få bort från golvet & kläderna.....
häll aldrig matolja i en saftflaska och ha den framme
anledningen: gästerna kan tro det är saft och blandar och dricker det ;)
Om ni råkar slänga nagellack i aggression på väggen och det blir fläckar på tapeten, försök då inte att ta bort detta med nagellackborttagningsmedel
kom på en sak till hände för runt 7-8 år sedan bad min tjejkompis ta ett kort på mej ikläd i sexiga kläder för att skicka till min man på våran bröllopsdag.
att inte göra skicka det till sin svärmor
Gör inte detta hemma:
ta första bästa burk som ser ut att innehålla socker och baka sockerkaka
Anledning: det blir väldigt salt om det var salt istället för socker...
Om ni råkar slänga nagellack i aggression på väggen och det blir fläckar på tapeten, försök då inte att ta bort detta med nagellackborttagningsmedel
Gör inte detta: Måla Nagelack så att det kommer in i ett sår = ONT,
Gör heller inte: Försök ta bort ovan nämnda nagelack med aceton......
Gör inte detta:
Förvara utpumpad bröstmjölk i omärkt flaska i kylskåpet.
Anledning:
Hantverkaren hällde det i kaffet och drack. Jag vågade inte berätta eftersom det redan liksom var försent.