• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Terese f
    anezka skrev 2011-02-12 10:29:30 följande:
    Galltvål finns nästan i alla mataffärer nu mera och är superbra för allt
    finns både flytande och som tvål, själv tycker jag tvålform är bättre för de är mindre skit i som gör att de hålls flytande. de är ju typ bara fett och oxgalla i :)
  • Nightmare

Ta inte bort petskydddet på vägguttagen och försök peta bort gamla tapetrester med spackelspade

Det gör sjukt ont och man får fula märken i handen.

När du lugnat dig efter den kyssen så ställ dig inte på en metallstege och tryck in spackelspaden bakom proppskåpet för att ta bort gamla tapeter där.

Det gör ännu ondar och märkena blir inte vackrare

• mrs holiday

Gör inte detta: Ta den nästan tomma flaskan med coca-cola i kylen, för att snabbt släcka törsten innan du ska åka och handla.

Anledning: Den kan innehålla hembränt istället för coca-cola.

• Garderoben
    anezka skrev 2011-02-12 10:29:30 följande:
    Galltvål finns nästan i alla mataffärer nu mera och är superbra för allt
    Kanon =) Ska åka och shoppa sen då. Har lite andra fläckar som jag ska prova det på också. Blir spännande =)) Tack för tipset...
  • dezibel

Om plåtlocket till 5 liters färghinken kärvar tryck inte dit det med foten för då kan locket vika sig, foten med tofflan på åka ner i hinken och färg stänker ner hela köket. Mycket färgstänk/fläckar blev det och tack och lov att färgen var vattenbaserad!

• anezka
    Terese f skrev 2011-02-12 10:34:15 följande:
    finns både flytande och som tvål, själv tycker jag tvålform är bättre för de är mindre skit i som gör att de hålls flytande. de är ju typ bara fett och oxgalla i :)
    Finns som svamp oxå som man gnuggar med och svampen blir mindre och mindre efterhand
  • Terese f
    anezka skrev 2011-02-12 12:17:44 följande:
    Finns som svamp oxå som man gnuggar med och svampen blir mindre och mindre efterhand
    aldrig sett! Låter jättebra!

Själv använder jag en marseitvål (hur de nu stavas) eftersom att jag ahr en del siden hemma  :) Och den tvålen funkar lika bra som galltvål, får bort de allra flesta fläckar! :D
  • Terese f

Prova inte detta hemma: Öppna en filmjölkstetra och sen gömma att du öppnat den , och skaka kraftigt...

Anledning: Det kommer fil tamefan överallt och de är drygt att torka upp.

• Mandel

Man ska inte göra de trix som jackassgänget gör, men man kan göra en mildare variant.
    De körde tungan i en elvisp som var i gång för fullt. Då körde vi med fingret och vips åkte hela handen och armen igenom elvispens vispar och visparna blev helt sneda och de gick inte att använda mera.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • anezka
    Terese f skrev 2011-02-12 12:23:40 följande:
    aldrig sett! Låter jättebra!

Själv använder jag en marseitvål (hur de nu stavas) eftersom att jag ahr en del siden hemma  :) Och den tvålen funkar lika bra som galltvål, får bort de allra flesta fläckar! :D
    Tror den heter mirakelsvamp kolla på deras sida galltval.se första sidan där är den till höger
Svar på tråden Prova inte detta hemma!