• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • mliten

Gör inte detta hemma: Ät en matsked kanel.
    Anledning: Du sprutar kanel ur näsan, kan inte andas och du få städa hela köket sen.

Gör inte detta hemma: Steka bacon på fyllan.
    Anledning: Du vaknar i ett stort rökmoln och kräks på balkongen.

• Blitz

Gör inte... Försök att rosta kastanjer i micron..

Anledning: Dom exploderar och luktar mysko i någon vecka efteråt..
    O du får mindre glada föräldrar om du bor hemma under tiden...

• Terese f

inte hälla diskmedel i diskmaskinen.

Gjorde de när jag fortfarande bodde hemma eftersom att på reklamen var det ju en tablett "med" diskmedel i.

Tur var nog att jag satte i tabletten också eftersom det inte skummade på tok för mkt. Fick lagom mkt skäll eftersom diskmaskinen kunde gått sönder ;)

• Garderoben
    Göt inte detta hemma: Pumpa upp tryck i oljesprayflaskan. 

Anledning: När botten släpper har man olja överallt = vi måste tapetsera (eller måla) om när vi flyttar.

Måste bara säga att detta är bästa tråden på länge...sitter och asgarvar så tårarna rinner ;) Mer mer mer vill vi ha =)) Tänker lite då å då och skriver om jag kommer på mer =))  
  • Hanniz82

Garderoben; jag gjorde samma sak som du, efter typ ett år tipsade nån om galltvål.. Jag blandade galltvål med vatten och strök på tapeten och precis allt gick bort!

• Garderoben
    Hanniz82 skrev 2011-02-12 10:13:58 följande:
    Garderoben; jag gjorde samma sak som du, efter typ ett år tipsade nån om galltvål.. Jag blandade galltvål med vatten och strök på tapeten och precis allt gick bort!
    Är det sant...fan vad bra. Jag som inte tänkt gå ut idag ska ut och handla. Vilken affär kan man hitta det på då? 

Skulle bli lyckligast om vi slapp tapetsera/måla om =)) Det borde mao fungera med andra fettfläckar också.  
  • trettioplus
    Mamma till S skrev 2011-02-12 01:51:06 följande:
    Tapetsera aldrig på fyllan

Varför? jaa det kan finnas risk att ALLA våder ligger på golver när man vaknar dagen efter ...
    hahaha!
  • anezka
    Garderoben skrev 2011-02-12 10:23:33 följande:
    Är det sant...fan vad bra. Jag som inte tänkt gå ut idag ska ut och handla. Vilken affär kan man hitta det på då? 

Skulle bli lyckligast om vi slapp tapetsera/måla om =)) Det borde mao fungera med andra fettfläckar också.  
    Galltvål finns nästan i alla mataffärer nu mera och är superbra för allt
Svar på tråden Prova inte detta hemma!