• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • NinaP
    Miew skrev 2011-02-11 22:05:45 följande:
    Nej, det har jag inte gjort

Gör inte detta: Var trött tre på morgonen när du ska skaka om vällingflaskan och har glömt nappen i ringen.

Anledning: Det blev jäkligt geggiga gardiner och fönsterbräda...
    Haha, det där hade kunnat vara jag natten till idag. Men jag tog mitt förnuft till fånga och värmde vällingen på spisen (i kastrull Drömmer)... Å inte glömde jag att stänga av den heller. =)

-----

Den här hamnar i favoriter, skrattar så att tårarna sprutar! Har nog nå tok att bidra med men får återkomma med det.
  • stor grön drake
    pröva inte detta hemma: tillred inte din varma soppa / proteinpulver / bantningsdryck i shaker

anledning: det blir övertryck och du får städa skåp väggar och tak. Speciellt o-roligt om man är en aning kort i rocken och ahr högt till tak.

pröva inte detta hemma: säga åt mannens cämpis (finlandsvenska för kompisar som delar camp, dvs studielägenhet) att det inte går att mixa nykokt tomatsoppa i drinkmixer

anledning: istället för att ge sig efter första gången (som han skulle om man hållit tyst) måste han pröva 2 gånger till, vilket resulterade i att hela köket var täckt i tomat...
  • Prodin

Prova inte detta hemma:
     måla ögonfransfärg på fransarna, sätt micron på 30 minuter i brist på annan timer och låt den stå och gå, tom, medan du ligger på golvet med smet på ögonen.

Anledning: Micron kommer att explodera. Du kommer bli skiiiitskraj för att det smäller och luktar rök, så du måste öppna ögonen alldeles för tidigt, så det svider som satan och micron blir dessutom oåterkalleligt förpassad till de sälla jaktmarkerna.

(Detta var min syster, och hon var väl typ 16-17 år)

• Jelenas

Gör inte detta hemma 1: Säga till den då 3 årige sonen att han får vänta med välling.
    Resultat: Han går själv och häller vällingpulver i flaskan ställer den i micron och går till mig. Vattnet missade han och flaskam var inte sig själv efter det!

Gör det inte hemma 2: Lägga en tidning för nära ett värmeljus och vända ryggen till.
    Resultat: Ett brinnande soffbord och en son som var livrädd för ljus i flera år!

• Mamma till 7

Pröva inte detta hemma: Diska gjutjärnsljusstake i Ajax Power Spray
    Anledning: Ljusstaken har, eh, ingen färg när du är klar....

Pröva inte detta hemma: Sätt en fot under det upphissade bildäcket för att det snurrar....
    Anledning: Domkraften kan gå sönder...

Pröva inte detta hemma: Låt elen bli avstängd och låt huset kallna till vintertemperatur.
    Anledning: Fiskarna stannar så att säga i simningen..... (var dock inte jag som gjorde detta utan min mamma!)

• Mamma till 7
    Jelenas skrev 2011-02-11 22:28:57 följande:
    Gör inte detta hemma 1: Säga till den då 3 årige sonen att han får vänta med välling.
    Resultat: Han går själv och häller vällingpulver i flaskan ställer den i micron och går till mig. Vattnet missade han och flaskam var inte sig själv efter det!

Gör det inte hemma 2: Lägga en tidning för nära ett värmeljus och vända ryggen till.
    Resultat: Ett brinnande soffbord och en son som var livrädd för ljus i flera år!
    Haha, det där första har min son också gjort, fast han hade i vatten... Gullungar!
  • stor grön drake
    Mamma till 7 skrev 2011-02-11 23:13:19 följande:

Pröva inte detta hemma: Sätt en fot under det upphissade bildäcket för att det snurrar....
    Anledning: Domkraften kan gå sönder...

påminner mig om en sak...

Gör inte detta hemma: glömma ta ur back-växeln ur bilen med hög automatchock när du i "sibiriska" vintermorgonen startar bilen för värmning medans du skrapar rutorna.

anledning: bilen kommer hoppa bakåt, slå omkull dig,, köra över dig och fortsätta ut i skogen om du inte får stopp på fanskapet (vilket jag iof fick i sista sekunden, lyckades häva mig upp(in och slå ur växeln)
Svar på tråden Prova inte detta hemma!