Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Det är inte första gången jag gör såna här "smarta" saker men det var första gången jag var tvungen att åka till akuten. Jag har lite otur när jag tänker ibland.Detta hände visserligen inte inomhus men ändå
Prova inte detta hemma: Sitt inte av hästen för att kolla hur djupt diket är!
Anledning: När du tittat klart och vänder dig om så hoppar hästen rakt på dig, över diket och landar ovanpå dig. Resultat: Flera brutna revben och en MYCKET smärtsam timmes ridtur hem!
Gör inte detta hemma: stätt levande ljus på den tända braskaminen, gå förbi en kort stund senare och tänka för sig själv "att det var värst vad ljusen brinner fort idag!"
anledning: säger väl sig självt egentligen. Heeeeeeeeeeeeeeela kaminen täckt av flytande stearin som INTE var lätt att få bort. Brandlarmet gick såklart. Och en del av färgen på kaminen försvann också....
Inte min smartaste stund på jorden.
Gör inte detta:
Tillåt inte någon att fimpa i din vissna balkonglåda av plast...
Anledning:
Rotsystemet tar eld utan att du ser det och smälter sakta din balkonglåda och en mystisk doft sprider sig...
Gör inte detta hema: Börja diskutera mängden mjölk det skall vara i chokladmousse med din andra hälft när du är sjuk och trött.
Orsak: Det kan lätt hända att du blandar ihop vad ni just sagt vilket resulterar i att du tar dubbelt så mycket mjölk mot vad det ska vara och sedan står och svär högt över att den förbannade moussen aldrig blir fluffig när du vispar!
Gör inte detta hemma: Lämna din fina cactus i händerna på någon som i vanliga fall bara har hand om svårskötta vattningskrävande blommor.
Orsak: Personen i fråga vägrar tro på att cactusar kräver extremt lite vatten, i synnerhet på vintern när den är i vila. Resultatet blir att du får tillbaka catusen och upptäcker att den ser lite märklig ut för att en vecka senare konstatera att cactusen ruttnat uppifrån och ned och att hela rotsystemet ruttnat bort...(detta upptäcker du pga att cactusen plötsligt ligger bredvid krukan)
Hahahahahah JAg dööööör av skratt.
Gör inte detta hemma: Köp inte med dig en pizza hawaii hem på fyllan
& "bara" ska värma den lite i ugnen.
Orsak: Man går & lägger sig bredvid sambon & ska myyyysa i 2 minuter men vaknar morgonen efter med ett osigt kök & vidbränd kolsvart rest som föreställer en pizza i ugnen.
Gör inte detta hemma: Stå INTE på en stege & glöm bort att du står 1,5 meter upp i luften.
Orsak: Det gör jäkligt ont när man tar ett steg bakåt & upptäcker att man inte kan sväva.
Gör inte detta hemma: Bär INTE ned en kartong för en brant källartrappa utan att ha kollat att ungarna inte har slängt ned smutstvätt i trappen först.
Orsak: Det gör ÖVERJORDISKT ont när man halkar 15trappsteg ned & fortfarande håller kartongen med oasis kvar i händerna när man kommer längst ned i trappan.
Glömd släppa kartongen & slog mig gul & blå.
Gör inte detta hemma: Försök INTE värma en Hårdbröd macka i brödrosten
Orsak: Det brinner väldigt bra.
Sambons bror gjorde det när han var barn.
Gör inte detta hemma: Lova inte ta Bröllopskort & Ta INTE en massa Kort utan att ha tagit bort linsskyddet först.
Orsak: Man gör bort sig för tid & evigheter & inte ett kort blev bra.
Kolsvarta när dom framkallades (detta var före digitalkamerans tid.)
hahahaha...jag kan fortsätta i evigheter fast en del fadäser är nog bäst att dom får bli bortglömda.
Gör inte detta: Gör fint i köket genom att köpa en mängd likadana burkar som du sen häller diverse ingredienser i, och sen inte märka burkarna utan lita på din syn och lukt.
Då händer detta: En helt vanlig kladdkaka kan få en ganska intressant smak när man råkar ta kanel istället för kakao.
Källa: Min mor.
Gör inte detta hemma: Är du sårig & ont i rumpan efter en diarre'!!!
Kolla att du verkligen tar rätt salva i mörkret.
Smörj INTE en röd stjärt med ZON SALVA (en salva som igentligen ska vara smärtlindrande men det funkar INTE i en stjärt.)
Orsak: Det SVIDER SOM ELD & gör ont läääänge.
Hände en släkting till min sambo. (stackaren)