• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • FasterK

Helt aktuell erfarenhet.

Ska du göra hemmagjorda chips i mikron - använd bakplåtspapper som det står i receptet. INTE hushållspapper.
    Anledning - hushållspappret sitter obönhörligen fast i chipsen och går inte att ta bort. Det blev inga snacks ikväll.

• Nalliwer
    Smultronmamman skrev 2011-02-12 22:23:04 följande:
    Gör inte detta hemma: sätt på plattan med olja för att sedan göra ris i och gå iväg och försöka bli vän med din partner efter att ni bråkat

Anledning: ett brinnande kök

Gör inte detta hemma: kittla någon som är extremt kittlig under fötterna.

Anledning: du får en fet spark
    Variant på ovan.

Gå inte och svara i telefon när du är mitt uppe i ett bak med små barn. Speciellt inte när du precis satt 100gram margarin på plattan för att smälta.

Om du ändå gör ovan, be inte barnen vara tysta när de kallar på din uppmärksamhet.

Om du, trotts tidigare varning, inte svarar dina barn när det kallar så gå i alla fall och kolla vad som händer när dom börjar låta smått hysteriska.

Anledning. Margarin brinner bra. Det gör kök också efter en stund........
  • Mimmicry
    Bosanac skrev 2011-02-12 21:06:50 följande:

Var aldri otrogen i din tjejs säng

Anledning?  Går sängen sönder eller?
  • Jadu

Gör inte: försök sätta ihop möbler när det är varmt som fan ute och du är stressad!!

Anledning: tålamodet är inte det bästa och man kan råka slänga iväg en del så det blir ett litet hål i väggen!!

• silhuett
    Gör inte detta: Proppa i dig sötmandlar och pepparkakor som snacks medan du tentapluggar.
    Anledning: Det är inte rätt tillfälle för att drabbas av diarré..
  • silhuett
    Gör inte detta: Lämna glasögonen på nattduksbordet och sedan ligga och dra dig på morgonen, när 2-åriga sonen redan har vaknat.
    Anledning: Du väcks av ett obehagligt knäckande ljud.

Gör inte detta: Klipp häcken med sladden hängande framför dig.
    Anledning: Du måste laga skarvsladden till häcksaxen (alternativt köpa ny), samt byta propp.
  • Mimmicry
    silhuett skrev 2011-02-13 12:00:49 följande:
    Gör inte detta: Lämna glasögonen på nattduksbordet och sedan ligga och dra dig på morgonen, när 2-åriga sonen redan har vaknat.

Gör inte detta: Klipp häcken med sladden hängande framför dig.
    Anledning: Du måste laga skarvsladden till häcksaxen (alternativt köpa ny), samt byta propp.
    Haha det kunde varit jag som skrivit detta;) Båda dessa sakerna har jag också gjort.
  • stor grön drake
    silhuett skrev 2011-02-13 12:00:49 följande:
    Variant:

Ha aldrig glasögonen på dig i båt om du ska ha 1,3 åringen i famnen, speciellt på fredag em/kväll
    anledning: *PLASK* du ser väldigt dåligt och optikern öppnar inte förens på måndag

fast du är illamående, lämna inte din syster som har en nyfödd son, ensam i köket för att laga lunch.
    anledning: hon bränner vid äggen hon kokar, det stinker brända fjädrar i hela huset, och du som redan var ordentligt illamående får ligga ute på gräsmattan i regnet för att inte konstant kräkas. Det tar timmar att vädra ut stanken, du blir förkyld.
  • Linda1976

Gör inte detta: Använd mjölkskummartillsatsen på stavmixern i ett vanligt dricksglas med varm mjölk.

Anledning: Mjölken skvätter över hela köket.

(Det var sambon - INTE jag vill jag bara poängtera

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden Prova inte detta hemma!