• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • norrlandsflicka

Sätt inte tvättbensin i en romflaska på diskbänken utan att märka flaskan.
    Någon kan stoppa in flaskan i kylen.
    Sedan när du ber någon blanda en rom och cola så blir det inte roligt..
    Min man blandade drinken ovetande om att det inte var rom i flaskan. Min svärfar fick en helt ny smakupplevelse...

Man ska inte ha plastpåsar på diskbänken och sen sätta en varm långpanna för nära. Plasten smälter och stelnar sedan och sitter stenhårt fast på långpannans undersida. Någon som har tips på hur man kan få bort?

• Silvera
    norrlandsflicka skrev 2011-02-14 00:30:25 följande:
    Sätt inte tvättbensin i en romflaska på diskbänken utan att märka flaskan.
    Någon kan stoppa in flaskan i kylen.
    Sedan när du ber någon blanda en rom och cola så blir det inte roligt..
    Min man blandade drinken ovetande om att det inte var rom i flaskan. Min svärfar fick en helt ny smakupplevelse...

Man ska inte ha plastpåsar på diskbänken och sen sätta en varm långpanna för nära. Plasten smälter och stelnar sedan och sitter stenhårt fast på långpannans undersida. Någon som har tips på hur man kan få bort?
    Stålull kan nog hjälpa :)
  • Trinity78
    Gör inte detta: Skär inte en lök i handen bara för att du är för lat för att ta fram en skärbräda. Inte ens om du tycker att du är skitsmart som skär FRÅN dig, inte mot. Knivar går inte alltid helt rakt ändå... 

Anledning: Lite extra disk är inget mot ett nedblodat köksgolv, ett besök till akuten, en avskuren tumartär och sex stygn.
    Reproductively challenged
  • fucktard

Visserligen inte jag, men min mamma:

Gör inte detta: Låt bli att läsa på burkarna när du bakar äppelkaka.

Anledning: Du väcker den då tonåriga dottern med att skrika "HEEEEEEEEEEEELVEEEETEE!!!!" när du inser att du har hällt kryddpeppar, och inte kanel, på äppelkakan.

• Red Velvet
    Trinity78 skrev 2011-02-14 10:53:40 följande:
    Gör inte detta: Skär inte en lök i handen bara för att du är för lat för att ta fram en skärbräda. Inte ens om du tycker att du är skitsmart som skär FRÅN dig, inte mot. Knivar går inte alltid helt rakt ändå... 

Anledning: Lite extra disk är inget mot ett nedblodat köksgolv, ett besök till akuten, en avskuren tumartär och sex stygn.
    Jag fick nästan yrsel och svettningar av ditt inlägg.
  • Trinity78
    Red Velvet skrev 2011-02-14 11:56:07 följande:
    Jag fick nästan yrsel och svettningar av ditt inlägg.
    Förlåt Skäms Det är inte första gången jag gör såna här "smarta" saker men det var första gången jag var tvungen att åka till akuten. Jag har lite otur när jag tänker ibland.
    Reproductively challenged
  • ÄngelBängel
    Saaaraa skrev 2011-02-10 20:25:15 följande:
    Jaha! det är alltså därför jag ofta har äckliga svåra fläckar där nere!
    Kan inte sluta garva åt dina fläckar "där nere"
    mät ditt värde utifrån vem du är, inte vad du gör.
  • ninos
    trettioplus skrev 2011-02-11 16:33:00 följande:
    Gör inte detta hemma: Lämna dammsugaren framme med sladden i och gå till jobbet, om du har katter hemma.

Anledning: Det kan hända att någon hoppat på knappen, vilket gjort att grannarna är sura och katterna sitter intryckta i varsitt hörn, när du kommer hem åtta timmar senare.
    Jag skrattar ihjäl mig, stackars katter!
  • ÄngelBängel
    lokisse skrev 2011-02-12 21:38:55 följande:
    glöm inte att kolla om alla har spolat i toan innan du aker bort tre veckor pa semester
    anledningen är given. man tror att nagon dött och mumifierats i lägenheten
    Jag döör
    mät ditt värde utifrån vem du är, inte vad du gör.
Svar på tråden Prova inte detta hemma!