• brandskyddskontroll

Är detta perverst?

• Svar på tråden Är detta perverst?
  • Mad as snow
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-12 12:57:00 följande:
    Fast semantik är flytande, och du svarar inte ens litet grand på min fråga - oavsett hur man tolkar ordet perverst och dess innebörd, vem bestämmer vad som är perverst?
    Att slå fast att ordet perverst inte kan appliceras på saker som inte har en sexuell koppling är felaktigt. Vilket mitt inlägg handlade om. Och man kan undra vad din fråga har med detta inlägg att göra? Men i vilket fall, vad som är perverst fastställs givetvis inte efter ett absolut värde utan efter personligt tyckande baserat på den kultur vederbörande har i ryggen, bland mycket annat. Jag tycker absolut att du ska titta på länken jag klistrade in, särskilt avsnittet om Kina (jag skrattar så att jag gråter när huvudpersonen betraktar insektsätande kineser på en marknad). Du skulle behöva släppa på kragen lite, Dorian. 

• Dorian Ertymexx
    Mad as snow skrev 2011-02-12 13:04:36 följande:
    Att slå fast att ordet perverst inte kan appliceras på saker som inte har en sexuell koppling är felaktigt. Vilket mitt inlägg handlade om. Och man kan undra vad din fråga har med detta inlägg att göra? Men i vilket fall, vad som är perverst fastställs givetvis inte efter ett absolut värde utan efter personligt tyckande baserat på den kultur vederbörande har i ryggen, bland mycket annat. Jag tycker absolut att du ska titta på länken jag klistrade in, särskilt avsnittet om Kina (jag skrattar så att jag gråter när huvudpersonen betraktar insektsätande kineser på en marknad). Du skulle behöva släppa på kragen lite, Dorian. 

Tvärtom tycker jag att du behöver släppa på kragen. Att kalla andra folks sedvänjor för perverst är liksom inget jag kan stå bakom. Det är sådant som passar för religiösa fundisar och SD-are, tycker jag. Och nej, jag menar inte att du är någotdera.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Mad as snow
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-12 13:12:06 följande:
    Tvärtom tycker jag att du behöver släppa på kragen. Att kalla andra folks sedvänjor för perverst är liksom inget jag kan stå bakom. Det är sådant som passar för religiösa fundisar och SD-are, tycker jag. Och nej, jag menar inte att du är någotdera.
    Det har nog med personlig tycke och smak att göra, men jag får hellre ett enstaka tokspel på alla galenskaper som människor på jorden ägnar sig åt - än att bajsnödigt och sammanbitet kategoriskt i alla lägen försvara exakt allt som skulle kunna anklagas för att inte vara normalt. Allt behöver inte sammanblandas med det mest extrema såsom nazism och bokstavstro. Ibland kan saker bara få vara jävligt roliga i all sin avsaknad av korrekthet. Men man är olika där.  
  • Dorian Ertymexx
    Mad as snow skrev 2011-02-12 13:16:59 följande:
    Det har nog med personlig tycke och smak att göra, men jag får hellre ett enstaka tokspel på alla galenskaper som människor på jorden ägnar sig åt - än att bajsnödigt och sammanbitet kategoriskt i alla lägen försvara exakt allt som skulle kunna anklagas för att inte vara normalt. Allt behöver inte sammanblandas med det mest extrema såsom nazism och bokstavstro. Ibland kan saker bara få vara jävligt roliga i all sin avsaknad av korrekthet. Men man är olika där.  
    Japp. Antar det. Jag har svårt att se det roliga i att kalla andra folks vanor för störda, sjuka och obehagliga. Roliga, kanske, märkliga ur vårt perspektiv, absolut, men det är ett stort steg från det till "perverst".
  • Sommarlöv

Rent spontant så tycker jagdet är skitäckligt. Fast det finns ju saker i våt samhälle som är precis lika äckliga.

• Mad as snow
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-12 13:23:09 följande:
    Japp. Antar det. Jag har svårt att se det roliga i att kalla andra folks vanor för störda, sjuka och obehagliga. Roliga, kanske, märkliga ur vårt perspektiv, absolut, men det är ett stort steg från det till "perverst".
    Man är olika helt enkelt. Precis som med intelligens är humor är intressant på det sättet.
  • netza
    SkåneP skrev 2011-02-12 12:28:50 följande:
    Nu är det väl ingen som kämpar för deras rätt att tvätta sig i piss utan alla är väl överens om att det vore bättre om de hade tillgång tillfriskt vatten isället.
    Som jag förstod av filmen handlade det inte om att rengöra sig utan få gul färg på håret vilket var trendigt. Jag hoppas jag inte ens behöver nämna alla sjuka grejer vi gör här och har gjort för att följa trender...
  • Dorian Ertymexx
    netza skrev 2011-02-12 15:46:43 följande:
    Som jag förstod av filmen handlade det inte om att rengöra sig utan få gul färg på håret vilket var trendigt. Jag hoppas jag inte ens behöver nämna alla sjuka grejer vi gör här och har gjort för att följa trender...
    Som jag just hörde på en reklamsnutt - "för att näring ger håret mer lyster!" Lika effektivt som att smeta C-vitamin på betong för att det ska se gladare ut.
  • Toboas
    Mad as snow skrev 2011-02-12 12:29:55 följande:
    Ordet syftar ofta på sexuella beteenden, men i ditt inlägg verkade du vara av uppfattningen att det måste ha en sexuell koppling för att kallas så. Det var därför jag frågade vad du trodde att ordet betydde. 
    Det var så jag tolkade TS och de första inläggen så semantik eller inte - av sammanhanget så såg jag mitt första svar som det mest relevanta.
  • Popov

Och i Sverige äter man rutten fisk

Svar på tråden Är detta perverst?