-
-
Svar på tråden Är detta perverst?
-
Och vem bestämmer vad som är perverst då? Vi i lilla Sverige?Mad as snow skrev 2011-02-12 00:57:14 följande:Åsyftar ordet "pervers" endast till sexuella vridenheter eller till det som är abnormt och onaturligt i allmänhet? Jag gissar på det sistnämnda. -
Pervers syftar oftast på sexuella beteenden. Om du använder betydelsen "abnormt" eller "onaturligt i allmänhet" så är fortfarande svaret "nej" på frågan om det man ser i filmen är perverst. I alla fall inte mer onaturligt än att prata i mobiltelefon eller titta på melodifestivalen.Mad as snow skrev 2011-02-12 00:57:14 följande:Åsyftar ordet "pervers" endast till sexuella vridenheter eller till det som är abnormt och onaturligt i allmänhet? Jag gissar på det sistnämnda. -
Kisset är ju mest om man vill ha orange hår.Toboas skrev 2011-02-12 00:52:07 följande:Nej, men friskt vatten är inte en bristvara i våra trakter.
Frågan är ju fittslickandet. Om det är skönt för kossan är det ju en sak, men man kan ju inte precis fråga henne. Pojkarna får kanske stryk om dem vägrar, jag vet inte hur många som skulle tända på det och göra det på eget initiativ. Men fungerar det verkligen så som de tänkt sig? Är det inte lite bortkastat tid som de hällre kunde användt på att utbilda sig lite så de slipper och gå omkring och samla varje droppe kiss, utan kan bygga upp ett skapligt samhälle? -
Ofattbart att detta händer år 2011.
-
Hade jag sett ett barn här göra det, så hade jag antagligen sett det som perverst.
Men det är en helt annan sorts kultur med flera olika anledningar till att man gör på det viset.
De skulle nog anse att det är rätt perverst av oss att våldta världen med avgaser för att vi inte orkar röra på fötterna när vi ska ta oss någonstans.
-
Nej. Man kan inte döma detta efter våra västerländska normer.
-
Varför inte? Europa har inte nådd någon storhet genom oralstimulering av kreatur. Det är deras sätt att leva på som är onaturligt. De behöver skolor, modärnt jordbruk, industri, sjukvård och hälsosam kost.
-
Helt otroligt att det fortfarande existerar sådana extremt underutvecklade människor.
-
Nu är det väl ingen som kämpar för deras rätt att tvätta sig i piss utan alla är väl överens om att det vore bättre om de hade tillgång tillfriskt vatten isället.brandskyddskontroll skrev 2011-02-12 10:57:32 följande:Varför inte? Europa har inte nådd någon storhet genom oralstimulering av kreatur. Det är deras sätt att leva på som är onaturligt. De behöver skolor, modärnt jordbruk, industri, sjukvård och hälsosam kost. -
Ordet syftar ofta på sexuella beteenden, men i ditt inlägg verkade du vara av uppfattningen att det måste ha en sexuell koppling för att kallas så. Det var därför jag frågade vad du trodde att ordet betydde.Toboas skrev 2011-02-12 08:28:20 följande:Pervers syftar oftast på sexuella beteenden. Om du använder betydelsen "abnormt" eller "onaturligt i allmänhet" så är fortfarande svaret "nej" på frågan om det man ser i filmen är perverst. I alla fall inte mer onaturligt än att prata i mobiltelefon eller titta på melodifestivalen.