• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Assis

Hur far man en hinnsvepning och bestamd igangsattning?? Vill ocksa veta!!

• Kiira
    Assis skrev 2011-06-10 12:31:44 följande:
    Hur far man en hinnsvepning och bestamd igangsattning?? Vill ocksa veta!!
    ja du hur vet ja inte. men iomed att jag har diabetes och de vet att sånna som mi ghar riskt för stora barn så gör de ju extra tillväxt kontroller. denna bebis har kollats med ca 2 veckors mellanrum från vecka 26. och i början var den bara 9 % större men de sista två veckorna har den lagt på sig ca 1 kilo.  de hela taget är väl att även om bebisen väger mycket så mår den inte så bra av  det. den är ändå klen och svag och har mycket stor riskt att falla i sitt blodsocker när den väl kommer ut. de vågar inte heller riskera att ja går till vecka 40 då de redan nu seratt barnet är så mycket större.  finns ju risker både för mig o bebis.,

har någon av er andra blivit igångsatt förut? som kan berätta hur de funkade för er?

• Annaliz

Man märker nu att det börjar dra ihop sig för vissa här :) Jag önskar att det går bra för er om det nu sker tidigare än bf. Ni får hålla oss uppdaterade :)

• Ts Mamma

I natt har jag för första gången den här graviditeten haft en riktig helvets natt!!!! Har haft j*la förvärkar till och från under hela natten så jag inte vetat hur jag ska ligga för att slippa dem - där emellan har jag kissat var tjugonde minut typ - och de få stunder jag har sovit så har jag drömt att jag varit inlagd på förlossninge...n för att inget hänt och varje gång de skulle kolla om jag öppnat mig så la de en katt på min magen - det skulle tydligen vara bra för att börja öppna sig och jag fick absolut inte åka hem förrän jag börjat öppna mig (!!???) - de hade garderober inne i förlossningssalen som alla va fyllda med bärselar (!!???) det var det viktigaste man behövde när man väl fått bebisen och alla fick en när man öppnat sig 3 cm, helt sinnesjuk dröm!

Tur jag är sjukskriven den här veckan så jag kan sova nu för i natt var det ju långt ifrån någon lugn sömn....:P
  • SamsonS
    Ts Mamma skrev 2011-06-13 09:07:16 följande:

I natt har jag för första gången den här graviditeten haft en riktig helvets natt!!!! Har haft j*la förvärkar till och från under hela natten så jag inte vetat hur jag ska ligga för att slippa dem - där emellan har jag kissat var tjugonde minut typ - och de få stunder jag har sovit så har jag drömt att jag varit inlagd på förlossninge...n för att inget hänt och varje gång de skulle kolla om jag öppnat mig så la de en katt på min magen - det skulle tydligen vara bra för att börja öppna sig och jag fick absolut inte åka hem förrän jag börjat öppna mig (!!???) - de hade garderober inne i förlossningssalen som alla va fyllda med bärselar (!!???) det var det viktigaste man behövde när man väl fått bebisen och alla fick en när man öppnat sig 3 cm, helt sinnesjuk dröm!

Tur jag är sjukskriven den här veckan så jag kan sova nu för i natt var det ju långt ifrån någon lugn sömn....:P
    Haha!! Jag har också drömt riktigt sjuka saker ett par gånger!

Hur känns förvärkar? Är ju mitt första så har ingen aning....
    Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • Ofeigur
    Ts Mamma skrev 2011-06-13 09:07:16 följande:

jadu haha jösses vad man kan drömma knasigt nu. Bärselar ? haha

Själv sov jag med hjälp av fläktar till halv tolv idag!! Gissa om jag var kissnödig när jag vaknade! Men skönt var det.

• Ts Mamma
    SamsonS skrev 2011-06-13 11:31:10 följande:
    Haha!! Jag har också drömt riktigt sjuka saker ett par gånger!

Hur känns förvärkar? Är ju mitt första så har ingen aning....
    Det är som starka menssmärtor som kommer och går i intervaller, de känns långt ner i magen (i alla fall för mig... ) Å så blir magen stenhård samtidigt - hade inga alls då jag väntade T men nu har de börjat komma här - kan ju hoppas att de snart går över till riktiga värkar - jag är skapligt less på att vara preggo nu...Obestämd 

Just den här graviditeten har jag inte drömt något skumt förrän i natt - med T drömde jag flera gånger att hon ut kom en dvärg - inte för att jag vet varför och inte för att hon var det när hon väl kom men det var ett stående inslag på nätterna hos mig då...Drömmer
    Ofeigur skrev 2011-06-13 12:05:26 följande:

jadu haha jösses vad man kan drömma knasigt nu. Bärselar ? haha

Själv sov jag med hjälp av fläktar till halv tolv idag!! Gissa om jag var kissnödig när jag vaknade! Men skönt var det.

Ja, det var helt sjukt och det var så fullt i de där garderoberna så de liksom ramlade ut när de skulle ta fram en åt någon...Obestämd

Oh vad gött!! Här har det varit tok kallt i natt - bara 5 grader ute så fläkten har fått vara av här hemam för en gångs skull...Tungan ute
  • SamsonS
    Ts Mamma skrev 2011-06-13 12:50:38 följande:
    Det är som starka menssmärtor som kommer och går i intervaller, de känns långt ner i magen (i alla fall för mig... ) Å så blir magen stenhård samtidigt - hade inga alls då jag väntade T men nu har de börjat komma här - kan ju hoppas att de snart går över till riktiga värkar - jag är skapligt less på att vara preggo nu...Obestämd 

Just den här graviditeten har jag inte drömt något skumt förrän i natt - med T drömde jag flera gånger att hon ut kom en dvärg - inte för att jag vet varför och inte för att hon var det när hon väl kom men det var ett stående inslag på nätterna hos mig då...Drömmer

Okej! Glad Kan vara bra att veta så man inte bli alldeles hispig!

Haha, jag drömde att jag hade solat jättemycket under graviditeten, men när bebisen kom ut var den kokt, alldeles grå och sladdrig som kokt kött ungefär Kräks Jättehemskt!!
    Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • Arbetsmyran

Idag var jag hos tandläkaren för att kolla upp en tand som jag bitit sönder (går bara till tandläkaren om jag får besvär)

Jag har ju hört att man inte bör röntgas de första månaderna av graviditeten men att på slutet är det ingen fara så jag gick med på att han tog en massa bilder.

Nu när jag läst runt lite på nätet så står det överallt att man får ett speciellt förkläde över magen om man är gravid hos tandläkaren men det fick inte jag....Vet ni om de slutat med det eller varför nämnde inte ens min tandläkare nåt om det???

• Ts Mamma
    Arbetsmyran skrev 2011-06-13 15:37:02 följande:
    Idag var jag hos tandläkaren för att kolla upp en tand som jag bitit sönder (går bara till tandläkaren om jag får besvär)

Jag har ju hört att man inte bör röntgas de första månaderna av graviditeten men att på slutet är det ingen fara så jag gick med på att han tog en massa bilder.

Nu när jag läst runt lite på nätet så står det överallt att man får ett speciellt förkläde över magen om man är gravid hos tandläkaren men det fick inte jag....Vet ni om de slutat med det eller varför nämnde inte ens min tandläkare nåt om det???
    Hmm, skumt...

...men jag tror ändå inte det är någon fara - jag bröt handen precis i början av graviditeten (innan jag visste att jag var gravid) och röntgade handen två gånger utan förkläde - frågade sen om det hos BM och hon sa att det är när det blir ofta och mycket som det kan vara farligt - men att man avråder eller har skydd för säkerhetsskull för att minska strålningen på bebisen för säkerhetsskull...
Svar på tråden bebis juli 2011 =)