• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Kiira

Mina stora töser är jätte hesa men i övreigt pigga. Lova har haft en förkyldning redan me monsterstora snorbusar =) 
    vi ska på lördag fara iväg på bilsemester.. Skönt att komma iväg och se lite annat =) ska bo i allt från tält till hotell. ska bli redigt myspys!

• Arbetsmyran
    Kiira skrev 2011-08-24 20:52:48 följande:
    Mina stora töser är jätte hesa men i övreigt pigga. Lova har haft en förkyldning redan me monsterstora snorbusar =) 
    vi ska på lördag fara iväg på bilsemester.. Skönt att komma iväg och se lite annat =) ska bo i allt från tält till hotell. ska bli redigt myspys!

Hoppas ni får en härlig semester!
  • Annaliz

Börjar era bebisar vara vakna mer under dagarna? Jag tycker min bebis har sovit mest hela dagen idag Förvånad från att ha haft andra dagar då han har varit pigg och alert... men vill han sova får han väl göra det...

• Kiira

Lova sover en hel del. kan vara vaken en stund på kvällen då de andra barnen sover, de blir så tyst när de andra sover så hon kan vara vaken. =)
    kan någon ge mig förslag på goda tårtfyllnings smaker? 

• Arbetsmyran
    Annaliz skrev 2011-08-25 17:39:17 följande:
    Börjar era bebisar vara vakna mer under dagarna? Jag tycker min bebis har sovit mest hela dagen idag Förvånad från att ha haft andra dagar då han har varit pigg och alert... men vill han sova får han väl göra det...

Det verkar vara lite från dag till dag här...Idag har hon sovit i 2 1/2 h åt gången o bara vaknat o ätit o somnat om igen..Var bara vaken under tiden på läkarbesöket (det kanske tog på krafterna ) Hon hade iallafall växt som hon skulle o allt var bra
  • Momii

Fick ta lillan till barnakuten här om dagen för hon var så täppt och lät hemsk när hon andades. Usch så jobbigt det är när de små blir sjuka.
    Jag är väldigt arg eftersom vi blivit smittade av en kusin till barnen som kom hit och hälsa på när lillan bara var 3 dagar gammal. Han var riktigt sjuk med hosta, rinnande näsa och feber och trots det tar hans pappa hit honom.Demon Jag, stora tösen och lillan blev ju såklart sjuka så den här första tiden känns inte alls som den blivit som man önska.

Vår skrutt sover också mycket men hon är ju bara 16 dagar idag. 

• Annaliz

Huvva! Krya på er!! Usch jag skulle också bli irriterad över det. Sjuk är ju det sista man vill att liten ska bli, speciellt då dom är så nykläckta. För övrigt måste jag plussa för mam nappar. Vi hade testat i princip alla innan och vår grabb ratade alla. Men denna går in direkt :)

• Momii
    Annaliz skrev 2011-08-26 17:08:19 följande:
    Huvva! Krya på er!! Usch jag skulle också bli irriterad över det. Sjuk är ju det sista man vill att liten ska bli, speciellt då dom är så nykläckta. För övrigt måste jag plussa för mam nappar. Vi hade testat i princip alla innan och vår grabb ratade alla. Men denna går in direkt :)
    Tack!

Vår lilla skrutt vill inte heller ta napp men vi har bara testat den man fick från Avent i något gravidpaket. Stora tösen har nappar från mam och hon tog första nappen nästan direkt. Tror vi struntar i att ge lillan napp även om hon är mer skrikig än vad stora tösen var.
  • Annaliz
    Momii skrev 2011-08-26 18:53:21 följande:
    Tack!

Vår lilla skrutt vill inte heller ta napp men vi har bara testat den man fick från Avent i något gravidpaket. Stora tösen har nappar från mam och hon tog första nappen nästan direkt. Tror vi struntar i att ge lillan napp även om hon är mer skrikig än vad stora tösen var.
    Ja, eftersom Axel i stort sett hade ratat alla nappar jag hade provat (innan mam's) så hade jag i princip gett upp det här med napp och tänkte att det var lika bra. Men sen fick jag massa tips om denna mam napp så jag provade och den tog han mer än gärna och blev verkligen hur nöjd som helst. För han är väldigt tuttig och blir bara arg när han tuttar på mig och det kommer mjölk fastän han inte är hungrig. Så det känns faktiskt skönt då.
Svar på tråden bebis juli 2011 =)