Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Sara377 skrev 2012-09-05 21:40:16 följande:
    Jag dricker mitt MBC på morgonen och äter inget annat. Sen äter jag lunch vid 12-13 som vanligt! Tydligen behövde min kropp det där extra fettet för att släppa på fettet
    Min kropp har också satt fart på förbränningen sen jag började med MBC på morgonen. Kilona bara försvinner av sig självt! Hoppas det håller i sig!
  • Martina 76
    Selaine skrev 2012-09-05 22:31:30 följande:
    Jag är ny inom lchf. Har börjat använda en app, Shape Up. 20 % protein 5 % kolhydrater 75 % fett Det är mitt ledord vad gäller fördelningen över dagens matintag. Kan någon kommentera, är det rimligt? Svårast är kolhydraterna. Ligger ständigt över 5 %, proteinet går bra, fett är det som inte når upp till angivna mål.
    Är det energiprocent du pratar då? Räknar du på 2.000 kcal och 5 energiprocent så blir det ju 100 kcal. Det motsvarar 25 g. Vill du köra strikt ska du inte äta mer än så.

Mjölkprodukter gör lätt att det drar iväg. Men det är ju svårt att ge feedback när man inte vet vad du äter. 
  • Martina 76
    Fru Blomdahl skrev 2012-09-05 22:36:14 följande:
    Kör fakir från och med imån men behöver tips på vad man får äta
    Tja...inte så mycket ägg, kött, fisk, fågel, smör, kokosfett. Inte så skoj kanske! Men man kan ju alltid tillåta sig lite bea till köttet. Men det ska egentligen vara 0 kolisar.
  • Martina 76
    angeni skrev 2012-09-06 06:49:38 följande:
    Tycker ni att ni fått sämre immunförsvar sedan ni börjat med lchf? Två dagar på dagis för ungarna och jag och grabben är helt säckade av förkylning:/ hoppas dock det går över fort. Vill ju träna ju!
    Nej tvärtom! LCHF är bra för immunförsvaret! 

Minus på vågen idag igen. 2.3 kg på 4 dagar - det är ju helt galet!!! Och inte anstränger jag mig nämnvärt heller. Jag tror att det är min MBC på morgonen som gör det! 
  • Martina 76
    spökplumpen skrev 2012-09-06 14:32:39 följande:
    Jag blir lite nyfiken på det här med ketonerna. När jag har testat på morgonen med urin så har jag generellt fått låga utslag, men efter frukosten får jag 1-2 snäpp högre utslag. Vad innebär det? Kan tillägga att jag alltid vaknar utsvulten och har taskigt morgonhumör, om det har någon betydelse i sammanhanget.
    Urinketoner är trickigt! http://www.primalscienista.com/2012/09/05/allt-om-ketoner-del-1-ketonmatning/

Själv har jag just testat både blod och urin och får ungefär samma värde - är i lite för mycket ketos. Ska testa morgonurinen i morgon och kolla. På lördag ska jag på kräftskiva och dricka vin och äta gott (bara LCHF åf kårs). Ska bli intressant att se hur alkoholen påverkar ketosen. Jag tycker det är ett utmärkt sett att lära känna sig kropp och se hur känslig man är för protein/kolhydrater/alkohol/sötningsmedel/frosseri. 
  • Martina 76
    Fru Blomdahl skrev 2012-09-06 16:49:23 följande:
    Eftersom jag haft en synd dag idag med en skiva bröd och ett glas oboy så pressade jag mig själv med en timmes promenad och en timmes cykling.. Så ingen mening att ställa sig på vågen imån utan nu börjar jag med fakir imån och hoppas på ny motivation
    Bara att ta nya tag! Det som är gjort är gjort och är inget att gräma sig över! Lycka till och kör hårt nu!
  • Martina 76

Var på gymmet idag och jag kan verkligen se de kilon jag tappat denna vecka. Midjan är verkligen hur smal som helst! Rumpan däremot...hmmmmm...min kropp vill verkligen inte släppa fettet på rumpan. Men man får väl vara nöjd med en platt mage. Kul också när musklerna blir mer deffade så att man verkligen kan se dem när man tränar. Känns skööööönt!

• Martina 76
    Tessa606 skrev 2012-09-06 17:09:13 följande:

Jag är tvärtom, ingen rumpa kvar, men hur mycket mage som helst, nu är gymkort införskaffat så nu ska den jäkeln bort
    Vi kanske kan bytlånas lite?!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**