• Ellaria

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tack så mycket! Förhoppningsvis blir jag av med 16 till innan året är över, det hade varit skönt. Nu gäller det att gymma så mycket som möjligt så man inte behöver skämmas fullt så mycket i bikini när man åker till Turkiet i slutet av månaden. Har all inclusive och (tack gode gud) har hotellet en buffé så jag kan hålla LCHF där nere med.

Every bruise is a lesson and each lesson makes us better
  • Ellaria

Gladskit: Synd bara att jag lyckats bli allergisk mot äggvitor :( Är skitsvårt med vettiga frukostar som inte består av ägg. Allt lchf-bröd, pizzabottnar, osv går ju också bort. Klarar det rätt bra ändå men det var jobbigt nu i påsk. Jag ser fram emot massa grillspett och grejer :D

• Ellaria
    Glass skrev 2012-04-10 21:24:57 följande:
    Är det du på båda bilderna?

Det syns definitivt en stor skillnad! 
    Japp, på ena vägde jag 103 och den andra 87. "Före"-bilden är iofs några år gammal och inte sen nyår men jag vägde lika mycket och såg likadan ut vid nyår.
  • Ellaria
    Glass skrev 2012-04-10 23:19:30 följande:
    imponerande att det syns så stor skillnad!
    Tack så mycket!
  • Ellaria
    stjierna skrev 2012-04-11 09:25:36 följande:
    Jag vill bara säga ett STORT TACK till Ellaria som la upp bilderna på sig! Det fick mig att minnas att jag hade en blogg när jag började gå ner i vikt, och vägde in på 104 kg. Jag hittade bloggen OCH bilderna på mig då (+ målviktsbilden på mig!)!! JESUS! Nu vet jag varför jag behöver ner i vikt, och det gav mig en nytändning, PRECIS just nu när jag behövde det som mest!!

104 kg:

70 kg - målvikten: 

Nu, 90 kg, tagna idag (jag har ingen helkroppsspegel längre, och dessa är lite fusk iomed att jag har kläder på mig):

Nu är jag PEPP, PEPP, PEPP!

Wow! Bra med motivation :D
  • Ellaria
    stjierna skrev 2012-04-12 16:38:54 följande:
    Vad ska ni äta ikväll, alla?
    Tacos!

Första corepasset avklarat, det var riktigt kul! Ingen mer träning den här veckan, alldeles för upptagen och har dessutom verkat stuka handleden. Nästa vecka blir det cirkelgym + spinning x 2, core, yoga och lite löpband. Kan tillägga att jag för fyra månader sedan överhuvudtaget inte kunde springa mer än 50 meter utan att dö i en hög av anfåddhet. Kul att man orkar så mycket mer!
  • Ellaria
    stjierna skrev 2012-04-13 11:01:32 följande:
    Hur "dåligt" är ett glas vin inom LCHF?
    Beror på. Rött vin går bra, torrt vitt vin går bra. Nån i tråden sa att en flaska rött vin innehåller 10g kh/100gram
  • Ellaria

Eh, stryk /100 gram, 10 gram kh per flaska. Skrev /100 gram av ren vana...

• Ellaria
    Ninis skrev 2012-04-13 12:10:04 följande:
    Är akutinlagd på Södersjukhuset. Yrsel, synrubbningar, domningar, stickningar, matt i kroppen, tung i bröstet. Kan inte ta mig upp ur sängen. Har gjort EKG och hela baletten. Alla prover normala hittills. Själv gissar jag på en stressreaktion p g a allt jag varit med om de senaste 3 åren. Så nuhar jag fått äta en limpmacka och druckit ett glas körsbärssaft i brist på lchf-mat!
    Hoppas du mår bättre snart!
  • Ellaria
    Ninis skrev 2012-04-15 17:18:10 följande:
    Vad svårt det är att få ihop smeten till bitar. Den faller isär rätt lätt och då har jag ändå haft smeten i frysen en timme. Nu hällde jag upp smeten på en flat tallrik för att den ska bli ännu kallare snabbt.
    Hade samma problem, använde pepparkaksformar och packade smeten hårt :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**