**Den stora feta LCHF-tråden**
Mums!
Mums!
Har nån annan testat lchf-burgaren på Max? Var där idag och oj vad god den var! Det blir definitivt fler gånger.
Jag gjorde våfflor efter samma recept som lchf-plättar, enda skillnaden var att jag använde våffeljärnet. De blev goda, inte så frasiga kanske men smakade som våfflor gör.
Idag vaknade jag och var helt enkelt inte hungrig. Trots att jag har 17 kg kvar till vad jag tror är en bra målvikt (har inte vägt så lite sen jag var typ 12, så jag vet inte hur jag kommer se ut då) kanske jag ska testa att fasta idag? Jag åt en ölkorv igår kväll runt midnatt när jag kom hem så det är ju redan 13 timmar. Ska man köra på 16 eller rent av 24? 24 vet jag inte om jag orkar...
Jag har sedan nyår gått ner från 102 till 87, jag är sjukt nöjd med viktnedgången (15 kg!) men bara tappat 5 cm runt midjan. Midjemåttet går upp och ner, pendlar mellan 105 och 107 (jag mäter över mina lovehandles, precis vid naveln). Har nån nått tips på hur jag ska kunna försöka minska det? Jag gör plankan rätt ofta men jag har svårt att hålla den mer än 15-20 sekunder fastän jag står på knäna.
(Äter strikt LCHF och försöker hålla under 20 kh/dag och tränar spinning en gång i veckan, cirkelgym + löpning två gånger i veckan)
Jag tänkte göra lchf-bountyn, måste jag ha sukrin eller går det bra med stevia? Isåfall, hur mycket stevia istället för sukrin?
Jag köpte kokosfett idag men utan smak, måste jag köpa den med smak för att göra bountyn?
Jag har influensa och orkade inte ens värma nått i mikron så jag köpte en pizza med massa gott på och åt allt utom botten. Sjukt mätt nu.
Gjorde LCHF bounties idag! Hade dock enorma problem med att rulla dem så fick använda en tesil (en sån med två halvor, rund) och pepparkaksformar. Har ett par frågor;
1) Det stod i receptet att man skulle smälta sukrinet och kokosfettet. Sukrinet smälte ju inte?
2) Hur länge skulle man sjuda? Tror inte jag gjorde det tillräckligt länge.
Testade en celcius innan spinningen idag, herrejävlar vad jag blev speedad. Kunde lägga på mer motstånd (jag är nybörjare, har bara varit där 3-4 gånger) och cykla lite snabbare. Dock har jag varit sjuk senaste veckan och hostade mig igenom halva passet men gav inte upp! Kändes bra men är totalt utmattad nu. Imorgon blir det cirkelgym och yoga, yay!
-16 kg sen nyår, 16 kg kvar! Ursäkta bilden, men den kanske peppar någon :)