Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Sagalin skrev 2012-09-09 08:13:53 följande:
    VIll inte vara en glädjedödare men kroppen kan ta 3dagar på sig innan den visar + efter fusk.

Jag har inte vetat om detta så länge, men hade jag gjort det tror tidigare så hade jag inte gått upp vikt lika lätt när jag närmat mig mål.
    Jag har syndat, ätit för mycket (och även kolisar) och ställt mig på vågen och sett att det var ingen fara. Tänkt tanken " åh vad skönt att kunna äta så här mycket utan att det märks"
    Upprepat proceduren några gånger och vips så visar vågen +3kg! Oskyldig
    För mig är det aldrig någon fördröjning. Det visar sig dagen efter på vågen - både uppåt och nedåt.
  • Martina 76

Gårdens joggingtur gick sjukt tungt! Det känns att det frestar på kroppen att tappa 3 kg på en vecka. Nu är det dags att åka till gymmet. Antagligen går det tungt där också. Nåja...3 veckors "plåga" kvar och sen är jag antagligen i mål!!! Eller så passerar jag tom målet och fortsätter en bit till! Hade på mig ett par byxor igår som jag inte kunnat använda på 7-8 år. Kändes sjuuuuuukt bra!!!

• Martina 76
    TomMon skrev 2012-09-09 13:30:32 följande:
    Härligt Martina 76!

Min joggingrunda (ja, soffpotatisarna är verkligen överrepresenterade i denna tråd! *ironi*) gick sjukt bra! Jag bara sprang och log hela slingan och jag behövde inte sakta in en enda gång, det är underbart när det känns så bra!

Flåset kommer nog tillbaka ska du se, säkert med mer kraft än innan! :)
    Flåset har jag redan egentligen. Jag har riktigt bra flås. Men jag märker att det frestar på kroppen att inte riktigt få den energi den vill ha och jag bygger mjölksyra som en dåre! Samma sak när jag styrketränar. Musklerna orkar inte riktigt utan bränsle. Men, men...en månads plåga har ingen dött av (hoppas jag...)!  
  • Martina 76
    LokesMammi skrev 2012-09-09 13:45:00 följande:
    Tack! Jag är så nöjd o lycklig! Mår så bra!!!
    Har alltid tänkt när jag sett smala människor att jag också vill vara smal, så avis. Kan jag fortfarande tänka så för hjärnan har inte fattat att JAG är smal lixom! =)
  • Martina 76

Idag gick det TUNGT på löpbandet. Men jag sprang på ren tjurighet så det gick i alla fall. 

Nu blir det en MBC med ett par äggulor i för proteinets skull. Mums!  

• Martina 76
    Spana skrev 2012-09-09 19:09:50 följande:

Är det någon som kan förklara för mig varför man går upp i vikt så snabbt när man fuskar med Lchf? Tänker på när man äter "vanlig" kost. Inte har jag gått upp ett halvt kilo om jag ätit godis en helg.

Kolhydrater binder vätska. Mao är mycket av din uppgång vätskevikt och du tappar den nästan lika fort igen om du "sköter" dig.
  • Martina 76

Har tillbringat hela veckan i England och verkar ha hållit vikten trots trerättersmiddagar och vin varje kväll. Det är fantastiskt vad viktstabil man blir med LCHF! Hade ju tänkt att köra utan alkohol och superstrikt under september, men insåg att jag framstår som ett osocialt miffo om jag inte "smälter in" när vi är ute och äter middag med kollegor från hela världen. Men nu är det bara på det igen - 2 kg till ska bort innan månaden är slut!

Och som jag har saknar mitt smörkaffe! Tog en rejäl kopp direkt när jag kom innanför dörren!  

• Martina 76
    Selaine skrev 2012-09-14 18:21:59 följande:
    Att få höjt blodsockrer är ju inte bra = insulinpåslag. Men få dippar, påverkar det? Förutom att man riskerar äta nåt sött för att mildra. Men är det skadligt för kroppen att dippa, vara hungrig och lite energilös??
    Men när man kör LCHF har man ju en konstant "dipp". Blodsockret är ju alltid stabilt och lågt. Du ska inte vara hungrig och energilös - då behöver du äta. Men inte kolhydrater för det.
  • Martina 76
    Yosa skrev 2012-09-14 18:36:03 följande:
    Jag har svårt att variera maten....
    Jag har inget behov av att variera maten...
  • Martina 76

+0.2 kg efter en vecka i England - mycket nöjd!

MBC intagen till frukost. Nu är det bara på't igen för att nå målet för september!

God morgon och god lördag på er allesammans!  

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**