Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Boost skrev 2012-09-15 08:53:23 följande:
    Det är nog bara bokstäverna LCHF som får folk att reagera vad jag har märkt.
    När människor frågar så säger jag helt enkelt bara att jag brukar skippa kolhydraterna, då är det inget mer med det.
    Blir större reaktioner när jag nämner just LCHF. 
    Har samma erfarenhet. När det blir mycket diskussioner brukar jag bara säga - skippa socker och vitt mjöl och ät resten. Då lyckas man på något sätt hitta en väg som båda tycker är vettig. LCHF verkar vara provocerande.
  • Martina 76
    TomMon skrev 2012-09-15 13:06:40 följande:
    Jag har i stort sett endast fått positiv respons, förutom från min man.

En kollega utbrast förfärat att det var farligt, att hjärnan inte fungerade utan kh, haha! :P
    Måste nog säga att jag oftast är skarpare i skallen än mina carbande kollegor och leverantörer. Kul när de säger att hjärnan behöver kolisar och sen utmanövrerar man dem totalt i en diskussion eller förhandling!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-09-15 15:43:07 följande:
    Vad käkar ni till middag i dag?

Här blir det mozzarella- och basilikabiffar i krämig sås. Serveras med blomkålspuré med touch av parmesan. Till detta avnjuts en flaska god Amarone. Och desserten blir halloncheescake i glas.

Trevlig kväll!    
    Kycklingklubbor och smörstekt zuccini. Grabbarna får kyckling och pasta.

Amarone - f-n vad nice!!! Och dessert dessutom! Uj, uj, uj... 
  • Martina 76
    NollÅtta skrev 2012-09-15 21:32:23 följande:
    Har en arbetskamrat som sa "men kroppen MÅSTE ha kolhydrater annars dör kroppen. Man DÖR!"

Ok
    Kroppen funkar utan kolhydrater, men får den lite kolisar så funkar den ju ännu bättre. Men till skillnad från de kanske 4-500 g som man tryckte i sig förr så räcker det med 10-20 g - lite skillnad!
  • Martina 76

Föll dig och åt ett par nävar snacks igår framför TVn. Nästan ett kg upp idag -gah!!! Känns iofs att jag har vätska i lederna så jag hoppas att det släpper tills i morgon. Blir så arg på mig själv!!!

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-09-16 08:35:00 följande:
    Jag drack 3 glas vin i går och jag känner av det i dag. Man har blivit så mycket alkoholkänsligare sedan man började med lchf.
    Jag har blivit känslig för alkohol, men det hanteras ju lätt genom att man bara dricker mindre. Skulle aldrig komma på tanken att kolhydratladda. Däremot blir jag aldrig bakis längre. Helt underbart! Jag kan vara rejält på pickalurven men ändå känna mig fit for fight när jag vaknar. LCHF is da shit!
  • Martina 76
    Boost skrev 2012-09-16 07:44:12 följande:
    På't igen Martina!! Det där rinner av dig på nolltid. Fast lite onödigt var det när du var inne i ett så grymt flow ;)
    Jag veeeeeeet! Jag stod emot i säkert 1 h men sen skulle jag bara smaka ett par st. Eller hur?!?!?! Man ska inte börja äta snacks eller godis, det är lätt att det går överstyr. Men ketosen är jag iaf inte helt ur - 0.5 i morse. Så jag startar nu dagen med en rejäl MBC och tar nya tag!
  • Martina 76
    Limus skrev 2012-09-16 10:11:34 följande:
    Jag frågar igen, kanske någon missade min fråga om vilket kokosfett ni använder vid mbc?
    Kung Markatta.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**