Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

TomMon skrev 2012-09-18 15:09:06 följande:
    Idag fuskade jag med råge, och det var SÅ värt det! Plusmeny på McD med milkshake och det var inte alls för sött!

Det var första rejäla snedsteget sedan februari och jag tänker inte ha dåligt samvete utan bara blicka framåt. Blev mest bara förvånad över hur gott jag tyckte det var, trots mycket socker i drickan.
    Huuuuuuuuuu!!! Inte för att vara taskig men jag blir nästan äcklad!!! Läsk, milshake, bröd, pommes - uuuuuuuuh!!!! :-s
  • Martina 76
    ollebulle86 skrev 2012-09-18 16:10:06 följande:
    Nån som dricker MBT/ MBC mer än en gång om dagen?
    Kommer hem från jobb strax och är hungrig och funderar på om man ska dricka en till. Maten är inte klar på ett bra tag
    Jag brukar dricka 2 st per dag. Tycker det är mums!!!
  • Martina 76
    TomMon skrev 2012-09-18 16:20:56 följande:
    Haha, Martina 76, ingen oväntad reaktion där inte! ;)
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-09-18 19:42:02 följande:

Det är inte konstigt att du blir hungrig snabbt eftersom enbart turkisk yoghurt med några frön i inte mättar särskilt länge. Du kan väl baka/köpa lchf-bröd om du nu har svårt för ägg. Eller käka lite skinkrullar fyllda med färskost/smör eller ostrullar fyllda med smör. Eller skära upp lite korvbitar med hög kötthalt och steka till. Eller så käkar du en ölkorv. Som sagt, det finns många substitut för ägg om man inte gillar det.
    MBC!!! Den optimala frukosten!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-09-18 19:48:54 följande:
    Martina76,
    Vad väger du nu? Och vad är din målvikt? 
    Nu: 67, mål: 65. Snart där!!! BMI 21 med ganska mycket muskelmassa känns verkligen skitbra! Lite degig rumpa dock men med tanke på att magrutorna börjar komma fram så inser jag att jag antagligen får leva med den.

Du då? 
  • Martina 76
    NollÅtta skrev 2012-09-18 20:40:51 följande:
    Bra jobbat! Då är du rätt lång va? Själv väger jag 61 nu men har bmi 23 (är en kortis på 163 cm   )

Vill så gärna ner under 60 kg och nu är det inte så himla långt kvar!
    175 cm.
  • Martina 76
    Loreena skrev 2012-09-18 22:52:00 följande:
    Martina 76
    Jag läste fel, sorry :)

Jo, under 60 blir lite i minsta laget. Så lite har jag nog inte vägt sen jag var typ 11 år eller nåt.  
  • Martina 76
    AmmiK82 skrev 2012-09-19 09:12:45 följande:
    Märker att vågen rör sig här också när jag drar av fettet och lägger till lite mer kolisar. Nu har jag iaf nått en av mina delmål, -31 kg (jag vet, ojämt nummer) och har nu ca 15 kg kvar. Snacka om att jag blir motiverad, även om vågen stod stilla nästan en vecka.
    Härligt! Grattis!!!
  • Martina 76
    stjierna skrev 2012-09-19 11:59:15 följande:
    Tror ni att man kan "detoxa" en hel dag på enbart mbc/mbt?? Jag föll lite hårt för frestelsen igår, och känner att jag måste få en kickstart bort från alla "goda" kolhydrater.....
    Klart du kan! Bästa sättet att komma in i ketos igen är ju att utesluta kolisar och träna hårt. MTC en dag låter kanon!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**