Bordeaux skrev 2011-10-04 15:25:22 följande:
Förlåt det var inte meningen att röra till saker.
67*1-1.5= 67-100g protein bör du äta helst 100g men allt där emellan är bra och godkänt. Du vill ju inte tappa muskler utan de muskler du har vill du behålla och kanske skaffa nya, antar jag iaf
Fettet blir ca 130-140g.
Kolhydraterna är max 20g om du vill gå ner i vikt. Kolhydratsprocenten känns onödig att räkna ut, men du borde inte nå upp till 5% kolisar om du äter alla 20g.
Det är enklare än det ser ut. Skriv upp allt i
matdagboken.se eller
minmat.se. Jag kör med matdagboken och då räknar han själv ut hur mycket rent protein, fett och kolhydrater det är i saker, både gram och E%.
Lite bökigt att väga allt men det kommer ge dig mycket i framtiden, dels får man svart på vitt vad man stoppat i sig. Sen har jag nytta av att gå tillbaka i tiden till i våras då jag hade min lägsta vikt för att kolla hur jag åt då. Sen kom sommaren och det känns som det är nu sista veckan jag är tillbaka seriöst på lchf igen. Jag väger mig iof varje dag också fr jag har ett wii fit plus så jag kan se min viktkurva och se hur den påverkas av fusk.
Vad kör du på wii fit plus? Fick det spelet av en kompis som inte ville ha det men har bara provat en gång. Skulle gärna hitta en bra träningsform på wii