**Den stora feta LCHF-tråden**
FiaFunderar skrev 2011-08-30 11:15:00 följande:
Säg att du inte tål vissa saker (typ kolhydrater). Att du får väldigt mycket magont osv. så därför måste du ha specialkost.
Nämner man LCHF brukar folk titta konstigt på en men säger man att man inte tål och är allergisk så brukar folk vara mer förstående
Ja, jag kanske kan säga att jag får migrän av kolhydrater och därför väljer att inte äta det. Här på jobbet har ingen lagt märke till att jag inte har kolhydrater i mina matlådor men på en konferens är det ju svårare att dölja att man äter annorlunda

Tack för tipset!
Min man har berättat på sitt jobb att han äter LCHF och oj vad många som har åsikter. Det diskutteras nu varje lunch och även fikarasterna går åt att debattera kolhydraternas fördelar.

Han har ätit LCHF i två veckor, framförallt för att stödja mig och för att vi ska slippa laga olika maträtter men även han behöver gå ner några kilon. Vill inte ha samma reaktion på mitt jobb och därför har jag valt att inte prata om det alls. Förr eller senare kommer det komma fram men då har jag ätit såhär en längre tid och kan bättre argumentera för de hälsovinster jag har fått.