**Den stora feta LCHF-tråden**
Jag af - jag köpte på lchf-butiken på nätet. Har dock inte testat dem än
Jag af - jag köpte på lchf-butiken på nätet. Har dock inte testat dem än
Mj82 - alla grönsaker som växer ovan jord är helt ok. Som tillbehör till kycklinggryta hade jag valt blomkålsris, riv 1-2 blomkålshuvuden på rivjärn, koka i rikligt med vatten ca 1 min, häll av och blanda i smör, klart att servera. man kan även göra blomkålsmos och zuccinispagetti. Oftast har vi här hemma dock gratinerade grönsaker.
Jag har kokosfett i ett skåp på mitt rum, tar alltid med mig koppen och sked tillbaka till rummet efter fika. På så sätt kan jag smyga ner en sked kokosfett i koppen innan jag går till fikat och ingen lägger märke till mitt fett i kaffet.
Tetran - kokosfettet ger bra mättnad och enligt många hjälper det även till att få fart på viktnedgången.
Du måste själv välja vilken nivå du vill lägga dig på. De som är riktigt strikta använder inte mjölk alls. Själv dricker jag en cappuccino varje morgon med en blandning av mjölk och grädde. Men ett glas mjölk till maten känns onödigt, det ger ändå en del kolhydrater utan att bidra alls till mättnad.
Tänkte låna matrevolution på biblioteket men det var 11 personer före mig i kö på boken!!! Det är tydligen en väldigt poppis bok Blir till att köpa den själv istället.
Jag drack också vin i helgen + några bitar mörk choklad. I måndags visade vågen +1 kg. Igår hade det som tur var försvunnit igen
LCHF för tjejer : supermaten på medelhavsvis av Cathrine Schück