• Allrona

**Den stora feta LCHF-tråden**

Någon här som har blivit av eller fått förbättrad migrän av lchf? Är sugen på att testa då jag läst om folk som helt blivit av med migränen av att äta enligt lchf. Har dessutom ett sockerberoende som jag gärna blir av med

• Allrona

Vilken är den bästa sidan för att föra matdagbok och få koll på hur mkt proteiner allt innehåller?
    Har läst massor och har hyfsad koll på vad jag får äta men tycker det är svårt att veta när jag kommer upp i 20 kolhydrater, hur mkt kolhydrater är det tex i olika grönsaker?

• Allrona

Sitter just med ostbågar och coca cola! Imorgon slutar jag med kolhydrater så jag säger hejdå till mina vänner ikväll

Tänkte köra en vecka bara utan pasta, potatis, bröd, godis, dricka osv, alltså utan de stora kolhydratkällorna. Efter en vecka är planen att börja räkna kolhydrater för att komma ner i max 20 kolhydrater per dag. Känns lite skönt att mjukstarta. Har ju ingen stor övervikt som ska bort utan gör det främst för att få bort min migrän och på köpet kanske en stabilare mage och nått kilo mindre på vågen

Är lite rädd för den första veckan! Förra gången jag testade vara utan kolhydrater mådde jag skit efter några dagar och tröck skakande i mig ris för att må bättre. Den här gången har jag tänkt klara det med hjälp av nötter och mörk choklad Jag SKA banne mig klara det! Kommer nog hänga en del här inne för att få råd och stöd....

• Allrona

Hur är det med mjölk? Vet att det innehåller en del kolhydrater, men hur mycket? Kan man ta en cappuccino på morgonen? Dricker det varje morgon och det är en av få saker som jag inte vill byta ut Kanske byta ut del av mjölken mot grädde? Snälla hjälp en nybörjare

• Allrona

Adams family - tack, då tänker jag dricka min cappuccino med gott samvete använder baristamjölk och lägger till en skvätt grädde. Har inte en massa kilon som ska ner utan gör detta främst för att få bort min migrän, men hoppas såklart att några överflödskilon ska försvinna som bonus

En till fråga. Läste nånstans (har läst så mycket så jag kommer inte ihåg vart) att man inte skulle använda vanlig majjo i glasburk. Är det så? Varför? Använder själv helst majjo på tub, är det ok?

• Allrona

Då köper jag den majjon idag. Hur länge håller egengjord majjo. Har ju gjort det förut men då har vi ju ätit den samma dag. Har ingen lust att vispa majjo på morgonen

Vad är det för rapsolja jag ska ha? Ska åka och handla idag och det är lika bra att få allt rätt på en gång

• Allrona
    mamman i skogen skrev 2011-08-04 09:01:11 följande:
    När jag läste igenom inlägget låter det som om rapsolja är mättat animaliskt Så är inte fallet men rapsolja är ok enligt lchf...

Dessutom för oss som tycker att hönor behöver få vara just hönor och inte sitta instängda i en bur så är ju hellmans ett bra alternativ..(även fast deras höns kanske inte har de så bra som de borde )  
    Jag förstod hur du menade Är alltså alla rapsoljor ok. Har för mig att jag läst något om att de billigaste inte är bra på något sätt. Känns som en djungel detta men jag kommer nog snart in i det
  • Allrona

Efter 3 dagar har jag märkt en klar förbättring med lchf - jag blir inte svullen om magen när jag har ätit!!!
    Annars känner jag mig lite trött men med maten går det bra. Har än så länge inte saknat ngt med kolhydrater. Unnar mig dock mörk choklad varje dag nu i början

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**