• Allrona

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tetran - du måste bli medlem, i steg två (tror jag det var) väljer man att bli gratismedlem.

• Allrona

Tetran - efter du har registrerat dig får du ett mail med en länk som du måste klicka på för att bekräfta ditt konto.

• Allrona

Kittycat - du kan ju föreslå att de gör som i min kommun och tar in bregott till de barn vars föräldrar önskar det, övriga får lätta som vanligt.

• Allrona

Tetran - det är inte så att när du ska gå vidare så stannar första sidan kvar och det högst upp visas ett meddelande med ngt du har glömt fylla i eller att användarnamnet är upptaget el liknande? Så gjorde det för mig ngra ggr.

• Allrona

Jag tror det finns hjälp på anna hallens hemsida. Tror tom det finns ett färdigt brev med krav att byta ut lätta till bregott.

• Allrona
    NSJD skrev 2011-09-14 12:05:15 följande:
    Ps har kommit så här långt än så länge:
    Våg
    Måttband
    Ägg
    Smör
    Grädde
    Bacon
    Broccoli, vitkål o blomkål
    Grönsaker ovangjord
    Lök
    Fiberhusk..
    En massa ost klarar inte jag mig utan, vanlig hårdost, brieost, baby bell, mozarella finns alltid i mitt kylskåp. Squash och zuccini är bra grönsaker att ha som tillbehör. (Gott är att skiva båda sorterna, lägg squash i botten, på med skivad mozzarella och sen zuccini ovanpå, ringla olivolja och strö salt. In i ugnen till det ser klart ut.). Majonäs är bra att ha till äggen.
  • Allrona
    Bordeaux skrev 2011-09-14 13:35:49 följande:
    Squash och zucchini är olika namn för samma grönsak
    Ha, ha ja jag menade såklart squash och aubergine Skäms
  • Allrona
    Sigrid skrev 2011-09-14 13:31:30 följande:
    Jag ska senare i höst iväg på ett jobbinternat där luncher och middag kommer att ingå. Hur gör ni med mat när ni ska iväg?

Ber ni om specialkost? Hur blir ni bemötta då, eftersom det inte beror på allergi?

Äter ni det ni kan av den mat som serveras? Ska man kanske ha med sig lite "egen mat" att knapra på under lediga stunder?

Eller äter ni rakt av det som serveras?
    Jag ska också iväg på arbetsresa där luncher och middagar kommer att ingå och är förbeställda. Har hört runt lite och fått veta att lunchen är buffé så det borde inte vara något problem att klara av utan specialkost. Middagen vet jag däremot inte riktigt hur jag ska göra, äta av det jag kan äta eller be om specialkost. Jag har ju liksom inte berättat på jobbet att jag äter såhär så det känns lite jobbigt att be om specialkost Men det är ett tag kvar så jag har lite tid på mig att fundera
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**