helene306 skrev 2011-02-21 08:50:51 följande:
Välkommen

Vad är dina favoriter att äta? Vilken fisk har du i fiskgratängen? Variera och gör soppa, med annan fisk eller gör fisk med äggsås om det är just fisk du gillar. Jag äter mer lax nu, främst för att det är så himla gott! Det blir laxsoppa, viltlax, laxfilé i ugn eller stekt. Tröttnar aldrig på lax

Annars brukar jag göra köttgrytor, köttfärssås, korvstroganoff och stekt kött med kall sås eller beasås.
Jag har kass aptit så det blir alldeles för ofta att jag inte äter alls. Fiskgratäng går alltid ner. Stek funkar för det mesta. Men jag vet inte vad jag ska ha för fett till... Grytor kan funka. Men risken är att jag inte äter upp hela innan jag tröttnat och inte vill ha den och den blir för gammal. Stoppar jag ner den i frysen kommer den inte upp igen.
Ja jag vet att jag har udda matvanor och är kräsen. =)
Jag brukar ha torsk i fiskgratängen. Lax steker jag bara och äter med creme fraiche.
Clanica skrev 2011-02-21 16:25:09 följande:
Googla på LCHF recept så får du fram en massa olika bloggar.
På denna blogg finns det jättemånga fina recept tycker jag:
www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?arti...
Här finns det lite till:
kolhydrater.ifokus.se/
Jag brukar köpa benfri kotlett i bit och skiva själv. Släng i en långpanna, vispa ihop grädde och den smaksättning man vill, tex curry, sambal & soya.
Laga i ugn på 180-200 grader till det är klart. Mört och gott.
Eller gör ett kryddsmör för att håla nere kolhydraterna. Smör flingsalt och lite citron-mums!
Det är en djungel. Jag är inte sugen på nåt och har ingen lust att laga mat. Yey. Bra kombo.
Ditt tips lät helt ok. Men inte tillräckligt för att jag vill överge min fiskgratäng...
Gah. Förlåt. Jag krånglar. Jag VET att jag borde äta mer och annat men jag har så svårt att tvinga mig...
Har en stek i kylskåpet jag borde äta upp. Men jag kommer nog göra fiskgratäng ändå. Tack för era tips iallafall =)