Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

**Den stora feta LCHF-tråden**

Maddisen80: Jag har en kompis som är överlycklig över sin operation, men så tvingades hon gå ner x-antal % av sin kroppsvikt innan hon blev opererad.
    En annan opererades, gick ner 40-50 kg, men idag, några år senare väger han lika mycket igen. sockerberoende botas inte med operation utan kan leda till att du väger lika mycket igen om några år.

Vad jag tänkte på när jag läste är om du verkligen äter både GI och LCHF rätt så bryter du ditt behov av kolhydrater, believe me, jag har också varit otroligt sockerberoende. Sedan är det så att LCHF och GI (alla andra dieter också) inte är något som man kan ta till när man vill gå ner i vikt och behålla, man måste göra en omvälvande ändring i sitt matintag om man vill behålla sin vikt.

Man måste inse att dagarna, där man äter godis, chips osv är över, går man tillbaka dit efter lyckad viktnedgång så har man gjort ogjort arbete och uppoffringar. Man måste välja godis/chips/kolhydrater eller bibehållen vikt.

När man har nått sin vikt och hållit den nåt år så kan man kanske börja med små fuskdagar med långa mellanrum, men såfort man märker att man trillar tillbaka i sockerberoendet så måste man bryta även dessa.

Att försöka är en sak, och ger oftast inget resultat, att gå in för en sak är en annan och man får oftast goda resultat.

Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Teskedsmamman
    amanda h skrev 2011-05-02 17:56:39 följande:
    Är superglad, började med LCHF igår och imorse visade vågen -700 g!! Här går det undan! Innan graviditeten gick jag ner 10 kg med hjälp av LCHF på 3 månader, så håller tummarna för samma resultat denna gång :)

Förresten, är det nån mer därute som dricker cola zero? Måste bara vara helt 100 på att det är ok :)
    Jag!!! Jag blev beroende med minsta sonen i magen och har lyckats trappa ner till 1-3 st i veckan, jodå, det är ok om du inte triggar igång beroende av sötman eller har betänkligheter vad gäller sötningsmedel...
  • Teskedsmamman

Idag har jag kommit ner på 28 i BMI och jag har passerat mer än hälften av vikt som ska bort!!! *skuttar lite*

Imorgon hoppas jag dessutom komma under 70 kg *delmål 1*

Jag är tacksam för all hjälp jag har fått i den här tråden, det är tack vare er och min beslutsamhet som jag har kommit ner så pass i vikt!!!!!!!!!!

• Teskedsmamman
    Jessika82 skrev 2011-05-03 09:38:47 följande:
    Är det många här som dricker köpe vatten?
    Nope, vi gjorde det förut men vi köpte en sodastream istället, mycket bättre för miljön, ekonomin och ryggarna
    Nallebjörnis skrev 2011-05-03 09:47:25 följande:
    Grattis tjejen!! Måste ju kännas underbart!
    Plus att du gjorde inlägg 10 000 på sida 1000 hihih
    *haha* gjorde jag? Där ser man.. jag gillar nollor
    Tack förresten...
    Annanym skrev 2011-05-03 09:51:03 följande:
    Vad kul för dig! Peppande att höra när det går bra för andra tycker jag!
    Det är kul att få uppleva det också efter 2 års stillastående (iofs en graviditet emellan också)
    sasod skrev 2011-05-03 11:38:51 följande:
    Är laktosintolerant och undviker helst även laktosfritt då det inte heller är helt hundra men yoghurt är ju smidigt så..
    Jag är laktosintolerant och kör alla mejeriprodukter laktosfria, det är inte mer kolhydrater i laktosfritt än vanligt...
    sasod skrev 2011-05-03 12:40:54 följande:
    Hur gör ni förresten på restaurang? Tycker det är så svårt. I mitt umgänge går vi ofta ut och äter och mina kompisar tycker jag är trist med min LCHF.. Jag bor i Göteborg och här finns inga bra restauranger för LCHF vad jag vet? Mn kan ju ibland ta bort potatis/pasta/ris men då blir man sällan mätt samt känns oekonomiskt.

Klart man kan be om grönsaker istället men tycker det är lite omständigt.

Dessutom är ju snabbmat omöjligt! Ibland behöver man köpa något litet att äta vad köper ni då?

Frukt/nötter och annat smidigt är ju inte godkänt vad jag förstår.
    När familjen käkar på lokala korvmojjen så kör jag med sallad ett par bitar tomat, gurka, lök och en 150 gr hamburgare + dressing
    Jag skulle inte skämmas det minsta att be dem om grönsaker istället för potatis osv, och be dem ringla över olivolja...
    Asereht skrev 2011-05-03 13:06:06 följande:
    Nu händer det itne så ofta att jag äter på snabbmatsrestaurang men om/när jag gör det så blir det MAX eftersom de är de enda i mitt tycke som ahr ett vettigt alternativ för min del. Vid de tillfällena är man ju väl medveten om vad man stoppar i sig iaf. Är man ute och åker långt så har man inte alltid så mkt att välja på heller så hellre en lowcarbburgare på maxen än någon trist vägkrog som serverar skit.
    Dessutom har MAX den enda vettiga glutenfria hamburgaren till sonen....
  • Teskedsmamman

Jag trodde jag syndade med mangoraja och curry-äpplesås till kycklingen idag, men ta mig sjutton, jag ligger perfekt i % och även i vikt!!! -7 gr på kolhydraterna, +14 g på proteinet och +11 på fettet, DAMN jag börjar bli bra på det här

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**