**Den stora feta LCHF-tråden**
Maddisen80: Jag har en kompis som är överlycklig över sin operation, men så tvingades hon gå ner x-antal % av sin kroppsvikt innan hon blev opererad.
En annan opererades, gick ner 40-50 kg, men idag, några år senare väger han lika mycket igen. sockerberoende botas inte med operation utan kan leda till att du väger lika mycket igen om några år.
Vad jag tänkte på när jag läste är om du verkligen äter både GI och LCHF rätt så bryter du ditt behov av kolhydrater, believe me, jag har också varit otroligt sockerberoende. Sedan är det så att LCHF och GI (alla andra dieter också) inte är något som man kan ta till när man vill gå ner i vikt och behålla, man måste göra en omvälvande ändring i sitt matintag om man vill behålla sin vikt.
Man måste inse att dagarna, där man äter godis, chips osv är över, går man tillbaka dit efter lyckad viktnedgång så har man gjort ogjort arbete och uppoffringar. Man måste välja godis/chips/kolhydrater eller bibehållen vikt.
När man har nått sin vikt och hållit den nåt år så kan man kanske börja med små fuskdagar med långa mellanrum, men såfort man märker att man trillar tillbaka i sockerberoendet så måste man bryta även dessa.
Att försöka är en sak, och ger oftast inget resultat, att gå in för en sak är en annan och man får oftast goda resultat.