Asereht skrev 2011-04-30 11:22:15 följande:
Jag tycker att ett vanligt problem är att man likställer smal och snygg. Allvarligt, hur många har inte tänkt "när jag blir smal och snygg"...
Saken är ju bara den att även om man går ned till sin målvikt har man ju bara blivit smalare, snyggare blir man ju inte per automatik även om man väger mindre.

Däremot tror man oftast att man ska känna sig snyggare om man blir smalare, tyvärr så brukar inte sinnesbilden ändras i takt med vikten.
Jag har lärt mig att acceptera mig själv utseendemässigt och jag har inga större problem med att jag inte är perfekt på något sätt. Jag ville bara inte vara överviktig. Jag är fortfarande lite överviktig men snart är jag alldeles normalviktig men snygg lär jag aldrig bli och det har jag slutat tro att jag ska.

Mer sant än så blir det inte! Jag är helt nöjd med min kropp faktiskt, om det inte hade varit för den där späcksäcken på magen, och den är jag fulkomligt övertygad om att den får jag lägga mig under kniven för att få bort. Började odla den när jag var 20 år och när jag hade storlek 36 så hade jag ändå en säck hängandes på magen....
Så kompromissen är att får jag bort lite vikt så magen inte är så framträdande så är jag tyst och nöjd sedan

magen vet jag hur jag ska klä bort och det tackar jag min D-kupa och A-tunikor för....
Så länge man är snygg för sig själv, man trivs där man är så spelar inte siffrorna egentligen så stor roll tycker jag...