Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

**Den stora feta LCHF-tråden**

Veckohandla is da shit säger jag bara

Idag har jag gjort sesamknäcke *mums* och jordnötsbullar... ska iväg på familjeverkstan imorgon och jag vet det blir fika... dessutom blev det skinkpaj till middag och de två mellersta knökade i sig 2 portioner var store höll på att kräkas som vanligt när han inte gillar maten och lillbus satt och tittade på när vi andra åt...

Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Teskedsmamman
    jeng skrev 2011-04-27 22:38:07 följande:
    Har det inte att göra med att om du häller av oljan som kommer med och sen fyller på med bra olja eller smör så fick man bra fördelning mellan omega 6 och omega3?  har för mig att jag har läst om det där.... att tonisken i vattnet suger ur näringen ur fisken så den i olja är bättre, men att man inte ska äta all olja lixom....
    Men tonfisk i olja är ju ÄCKLITT!!!
  • Teskedsmamman
    Asereht skrev 2011-04-28 13:28:16 följande:
    För ganska länge sedan pratades det om vilket kokosfett det var som smakade motorolja/traktordäck. Nu vet jag vilket! Kräks

www.bodystore.com/3/sv/artiklar/kokosfett-ext...

Biofoods lukt/smakfria kokosfett däremot är helt ok. Men detta med kokossmak var riktigt äckligt. *rys* Jag bruakr köpa Cocosa med kokossmak annars och det är jättegott så jag trodde ju att detta var ett ok alternativ då cocosan var slut men aldrig mer säger jag bara. *yuk*

Den som skrev att det smakade traktor/mororolja har rätt! Det är något i smaken som tar tankarna ditåt. *blä*
    *pew*
    Blev en smula nervös där för jag beställde kokosfett och olja igår, och det var biofood luktfria som jag beställt
  • Teskedsmamman
    yena89 skrev 2011-04-28 15:45:52 följande:
    Hihiii det gick jätte bra hons sa jag fick isf jobba mkt juli-augusti, och sen tim-vikarie andra dagar ^^
    Har itne blivit anställd än då jag ska prata med den andra gubben som vill träffa mig också så^^
    Men jobb har jag iaf för hon sa att hon gärna skulle vilja ha mig där så det är väl på måndag man bestämmer allt
    Så skönt!!!
  • Teskedsmamman
    ixi skrev 2011-04-28 17:54:26 följande:
    Äter hela era familjer LCHF eller lagar ni olika?

Och just det ja, jag såg diskussionen här ovan om det där kokosfettet som inte smakar bra, och förstår att det är poppis med kokosfett annars. Men hur använder ni det, och varför? Ere gott?
    Här är det bara jag som äter, men många gånger gör vi sådant som även jag kan äta... När familjen äter spagetti och köttfärssås så tar jag stekt vitkål istället...

Jag har nästan enbart kokosfett i maten, väldit lite smör, jag steker i det, har det i mat, när jag gör chailatte, ägglatte och äggchoklad
  • Teskedsmamman
    yena89 skrev 2011-04-28 19:59:58 följande:
    Fick världens frestelseidag. beställde en kycklingsallad och fick en kycklingtallrik med pommes istället. Jag sa jag hade beställt kycklingsallad och han envisades med att jag hade sagt kycklingtallrik. Några sekunder övervägde jag att ta pommesen ändå men så tänkte "Nä, äter du dom kommer du inte närmare ditt mål!" så jag sa åt han att göra ny
    Känner mig duktig
    *klappar på axeln och berömmer..... MASSOR*
  • Teskedsmamman

Igår natt blev jag magsjuk, har legat hela dagen fast jag bara kräktes en gång för ungefär 1 dygn sedan... men nu är det makens tur, hoppas han klarar sig med en kräkning han också... lillkillen har varit kass i magen ett par dagar och jag har bytt bajsblöjor mellan 10-15 ggr/dygn... inte kul...

Det enda positiva är att jag gått ner 1.3 kg senaste dygnet men jag förväntar mig upp lite imorgon när jag vätskat upp kroppen igen....

• Teskedsmamman
    Asereht skrev 2011-04-30 11:22:15 följande:
    Jag tycker att ett vanligt problem är att man likställer smal och snygg. Allvarligt, hur många har inte tänkt "när jag blir smal och snygg"...

Saken är ju bara den att även om man går ned till sin målvikt har man ju bara blivit smalare, snyggare blir man ju inte per automatik även om man väger mindre. Däremot tror man oftast att man ska känna sig snyggare om man blir smalare, tyvärr så brukar inte sinnesbilden ändras i takt med vikten.

Jag har lärt mig att acceptera mig själv utseendemässigt och jag har inga större problem med att jag inte är perfekt på något sätt. Jag ville bara inte vara överviktig. Jag är fortfarande lite överviktig men snart är jag alldeles normalviktig men snygg lär jag aldrig bli och det har jag slutat tro att jag ska.
    Mer sant än så blir det inte! Jag är helt nöjd med min kropp faktiskt, om det inte hade varit för den där späcksäcken på magen, och den är jag fulkomligt övertygad om att den får jag lägga mig under kniven för att få bort. Började odla den när jag var 20 år och när jag hade storlek 36 så hade jag ändå en säck hängandes på magen....
    Så kompromissen är att får jag bort lite vikt så magen inte är så framträdande så är jag tyst och nöjd sedan magen vet jag hur jag ska klä bort och det tackar jag min D-kupa och A-tunikor för....
    Så länge man är snygg för sig själv, man trivs där man är så spelar inte siffrorna egentligen så stor roll tycker jag...
  • Teskedsmamman

Tänk vad ett par veckor på matdagboken kan få en att börja tänka rätt! Jag som tidigare hade svårt att komponera en frukost där jag hamnade bra gör det nu per automatik!

En chailatte på te, 1 ägg, 9 gr kokosfett och lite sötningsmedel
    2 kokta ägg blandat med smör och 4 skivor kokt skinka

Det gör mig mätt, nöjd och ger min en måltid på P: 21,5E%, F: 74E% och K: 0,5E%

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**