• Chicky01

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag köpte Fun Light Green på Citygross i helgen för typ 19,90... Har inte testat än men kan inte tänka mig annat än att jag kommer tycka om det. Omväxling förnöjer... :)

Ni som för matdagbok, hur många gram av fett och proteiner och kolhydrater får ni i er. Tror ni att jag äter för mkt om jag snittar på ca 150-150-10? Läste att 80-80-20 kan vara bra måttstock, men känns ju som ganska lite mat.

• Chicky01

Grattis till alla viktframgångar!!! Själv är jag inne på 1 vecka och fem dgr... Vågen vågar jag inte titta på men känner att det har hänt ngt. Känner mig mkt lättare i och runt stora magen :) Har varit duktig m träningen oxå. Var tungt i början av dieten, benen kändes blytunga. Igår hände det mycket bättre och jag orkade mkt mer. Är det vanligt att känna sig trött men att kroppen sen vänjer sig? Liksom inställningsperiod?

Varför ska man inte äta av kokosfettet som finns i vanliga matbutiker? Nu köpte jag... Är det bara att slänga?

Imorgon ska jag och en kompis prova brudklänningar. Har många kilon kvar att tappa, men sååå kul! I bästa fall blir det bröllop i dec. Detta är min största morot till lchf och träning! Läste att det igår skrevs om fertilitet och menscyklar. Det är morot nr 2 för mig - definitivt!!!

• Chicky01

-3,1 kg sen start förra måndagen. Är faktiskt besviken!!! Varför rasar alla andra i vikt och aldrig jag? Håller koll på mina kolisar genom att föra matdagbok nu i början. Ligger på 10-20 g per dag. Ketostixen visar att jag är i ketos. Tränar 2-3 dgr i veckan och de dgr jag inte gör det så promenerar jag i rask takt till jobbet före frulle i 55 min. Blä!!! Hur har ni andra upplevt att mensen påverkar viktnedgången? Är man extra "fet" dagarna före?

• Chicky01

Tack alla söta rara! Vet att 3,1 kg är bra egentligen men blir avis på vissa som går ner mer :) Får sluta med att vara så girig!

• Chicky01

Ollebulle, jag är oxå väldigt fet! ;) första gången i mitt liv pekade vågen på det magiska föraktfulla talet 100 kg! Jag fick nog! Nu är jag under i alla fall! Lyckades gå upp hela 15 kg (så jag var ju tjockis då oxå) på exakt ett år av olika skäl... Vill först och främst ner 15 kg och helst 10 kg till... Ska ju gifta mig till vinter och vill känna mig fin i klänningen...

• Chicky01

Var faktiskt m en kompis på stan idag. Hon ska gifta sig i juli. Meningen var att jag oxå skulle prova klänningar. Slutade med att bara hon testade... Hade verkligen ingen lust att be om storlek 46-48 på fina brudklänningar... Känner mig så fet... Vill känna mig bekväm och stolt när jag sätter på mig klänningen jag ska gifta mig i. Nu fick jag mig en extra motivationsdos! Jag ska gå ner i vikt! Banne mig!!!

• Chicky01

Här äts det ostar, ölkorvar och fläsksvålar! Laddning med kokosglass på gång dessutom! Åh, vad gott det är att äta!!! :)

• Chicky01

Grattis Faile! Grymt jobbat! Hur länge har du kört lchf? Hur många kg lättare är sen start? Du är dagens idol... (ok, kanske efter alla tappra maratonlöpare som sprang runt ett regnigt och blåsigt Sthlm idag! Snacka om beslutsamhet)

• Chicky01

Åh, är så lycklig! Nästa 2 veckor med lchf och jag får på mig ett par jeans jag köpte tidigare i våras. Köpte dem aningen för tighta och sen gick jag dessutom upp 2-3 kg till. Nu sitter dem jättebra ju! Kan det gå så fort? 2 veckor? Blir så peppad!!! Älskar mat och lchf!!!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**