• Chicky01

**Den stora feta LCHF-tråden**

TomMon,

har du och mannen rett ut era meningskiljaktigheter? Tänker på dig då och då. Blev så inspirerad och beställde hem info från BFA. Har själv rötter från Asien och har sagt att den dagen det skullle blli aktuellt att adoptera så gör jag det gärna därifrån. Och syskonpar är ju inget annat än lycka!! Är än så länge nyförlovad (sen i april) och planerar bröllop i dec. Så oromantiskt, men ett skäl till giftermål är ju att så småningom kunna adoptera... i fall i fall... Tyst

• Chicky01
    TomMon skrev 2012-07-06 12:09:44 följande:
    Chicky01: grattis till giftermål och framtida barnplaner! :)

Vi mår mycket bättre. Vi har pratat ut en massa, det mesta gällde oro för föräldrar samt nervositet inför barnhämtning, inte så mycket min kost, enligt mannen själv. Han är medveten om att han måste gå ner några kilon efter semestern, igår provade han ett par shorts som satt lite trångt men menade på att de ju snart kommer att passa igen, så han verkar ha den rätta inställningen tycker jag! Om det sedan blir lchf eller inte, det lägger jag mig inte i. Jag har själv fått mig en tankeställare och känner nog att jag varit lite väl strikt. Någon gång skulle jag kunna ta en lite hög ris till maten tex, det dör jag inte av.

Nu planerar vi för fullt för vårt livs resa och allt känns toppen!
    Låter helt underbart, TomMon! Måste vara hur spännande som helst! Ät en extra bit papaya i Thailand för mig! Fullkomligt älskar solmogen papaya!
  • Chicky01

Ja, det där med svärmödrar och "äldre generationen" är svårt. Kom precis hem efter en veckovisit his svärisarna. Orkade inte förklara lchf, så ljög och sa att jag har blivit känslig mot gluten och att jag isamband med det har lagt om min kost. Åt av det som det bjöds av exkl kolhydrater och sen smygåt jag ölkorv, mandlar och babybels på rummet för att få i mig mer fett och bli mätt :D Är nu hemma och ställde mig på vågen: -1,4 kg! Kanske ska dricka lite mer vin, för det har jag gjort senaste veckan och fan vad det händer på vågen!!!

• Chicky01

Samma här! Har haft semester i en vecka nu. Är lite liberalare m maten och druckit en del rödvin. På en vecka har jag tappat 2,1 kg efter 2-3 veckors stillastående och strikt lchf-kost. Var på bröllop igår. Det bjöds på en massa söta saker och dricka. Drack säkert 5-6 glas vin. I morse hade jag tappat 0,5 kg jämfört med igår. Märkligt! Alkohol och dans är kanske framgångsreceptet för lchf? ;)

• Chicky01
    Glass skrev 2012-07-15 17:57:27 följande:
    Det är inte helt ovanligt att man tappar mer när man inte är så strikt. 
    Jag tex stannar helt i vikt när jag är strikt, men går ner när jag äter lite mer liberalt.  
    Konstigt att det är så. Betyder det att det inte är ngn idé att vara strikt eller är det tack vare en periods strikthet som gör att det blir sånna resultat på vågen när man inför några extra gram kolisar i sin kost?
  • Chicky01

Angeni, var på Liseberg förra veckan och åt en jättegod entrecote med bea och grönsaker för 149 kr - det var riktigt bra! Kommer inte ihåg vad stället heter, men är typ stor cafe/ restaurang mitt i (typ mintgrönt hus med stor uteservering) Luseberg med självbetjäning. Maten lagas på beställning. Ha en underbar dag på Liseberg!!!

• Chicky01
    huldaskarin skrev 2012-07-31 09:48:13 följande:
    Igår provade jag att dricka öl för första gången på hur länge sen som helst. Hittade nämligen Spendrups Bright Brew på Konsum och den ölen ska enligt uppgift innehålla 1 kolhydrat per dl. Avnjöt min lilla 33:a på kvällskvisten då den hunnit bli kall och den var riktigt god. Hittade även low-carbbröd och Gudruns kabanoss i nämnda butik och det gör ju att jag kommer att besöka Konsum oftare än Ica här på hörnet. Som lök på laxen så inhandlades ett par nya jeans som innan rean kostade 800 och som jag bara behövde betala 240 kronor för nu. På det hela taget en bra måndag 
    Härlig dag!

Hittade ovannämnda öl på Systemet förra veckan (starköl) och sen tror jag att det var Pripps som hade en lowcarböl också. Båda jättegoda ju! Man kanske inte ska överkonsumera men jag tänkte så här: det innehåller ca 3 g kolisar i varje flaska. 3x6= 18. Om jag äter strikt lchf på dagen så är det "ok" att festa till det på kvällen med bara öl - LYXIGT! Tyst

Sen får man självklart räkna in konsekvenserna för alkoholintaget oxå... men klart värt det vid enstaka tillfällen!
  • Chicky01

Jag har hållt på sen 21 maj och har gått ner 7 kg. Har blivit mkt vin nu under sommaren. Vill gå ner ytterligare 10 kg till dec. Går långsamt, men ger inte upp!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**