• Chicky01

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tiiitti,
    2 veckors fakir, wow! Hur har vågen reagerat på detta? *nyfiken nyfiken*

• Chicky01

Tiiitti, grattis till -2,7 kg! Hade oxå tänkt att starta en omgång med fakir men insåg att jag denna vecka har planerat in en massa sociala saker. Lchf är enkelt att följa när man är borta men antar fakir är svårare? Vad tycker ni som har testat fakir?

• Chicky01
    Boost skrev 2012-08-14 09:24:38 följande:
    Tycker inte om att köra Fakir när jag är iväg och äter ute exempelvis med bekanta/jobbet/etc. Att beställa in en köttbit med en smörklick är inte det roligaste :)
    Fakirar när jag vet att jag äter middagen på hemmaplan. 

Ja, det är det jag föreställer mig - svårt/ tråkigt med fakir utanför hemmet. Hur är det att bara köra fakir i 5 dagar? Ger det ngt eller ska jag lika gärna låta bli? Kvällens bjudning blev inställd och nästa grej är inte förrens på lördag kväll. Idag har jag än så länge bara fått i mig kaffe med en tesked kokosolja.
  • Chicky01
    ollebulle86 skrev 2012-08-14 09:43:01 följande:
    Boost: ja jag kör med det nu. Blir äggröra med bacon nu och kokar lite ägg att ha med till jobb. Måste komma igång igen, har stått still säkert en månad nu. Men så har jag slarvat oxå emellanåt så det är inte så konstigt.
    Heja oss!!! Tyst Jag kör från och med idag då och i alla fall fram till lördag.

Är på jobbet nu och hade egentligen en matlåda med mig med omelett på grädde och ost samt några bitar kött stekt med lök. Inte helt fakir, så vad kan jag handla för mat på Ica som lunch istället? Funkar tex grillad kyckling eller ska man akta sig för grillkryddan/ marinaden?
  • Chicky01

Hej tappra lchf:are,

har läst på flera ställen att man ska akta sig för tonfiskkonserver i olja. Är ICAs ok? Det är solrosolja i den.

Igår var min första dag med fakir. Blev ganska enformig mat då jag inte hade tid att planera min mat. Blev grillad kyckling med skinn både till lunch och middag. Totalt 71 g fett och 133 g protein. Vet inte om det är bra eller dåligt, men jag gick inte hungrig i alla fall.

• Chicky01
    ollebulle86 skrev 2012-08-16 08:45:40 följande:
    På två dagar har jag gått ner minst 1,5 kg
    Är fakir så effektivt?
    Ja, tydligen haha
    Vad roligt! Har inte ställt mig på vågen än... tänkte försöka hålla mig till lördag. Känner mig nästan lite uppblåst i magen, så jag är ju livrädd för att jag har gått upp i vikt. Tyst Hur har dina matdagar sett ut med fakir hittills?

Min mat de senaste 2 dagarna med fakir:

DAG 1 (jättetråkig matdag, jag vet!)
    Frukost: kaffe med 1 tsk kokosolja
    Lunch: Tre grillade kycklingklubbor
    Middag: Tre grillade kycklingklubbor

DAG 2
    Frukost: kaffe med 1 tsk kokosolja
    Lunch: 2 ägg, 1 burk tonfisk i solrosolja, 2 msk mayo
    Middag: 200 gram entrecote med 2 msk kryddsmör
  • Chicky01
    ollebulle86 skrev 2012-08-16 10:10:21 följande:
    Boost: ja tänkte köra minst en vecka, om jag orkar ser skillnad på kroppen oxå.

Chicky1: jag har mest ätit ägg.
    I tisdags åt jag äggröra med bacon till frukost, tre kokta ägg till lunch och två ägg efter jobbet.
    Igår åt jag äggröra till frukost och även till lunch, till middag åt jag äggröra med två hamburgare till.
    Så, mest ägg här
    Haha, vad vore lchf utan ägg? Skrattande Har 4*10 pack ägg i kylen där hemma. Blir ägg till lunch för mig oxå idag. Funderar på äggröra och lax till middag.

You go, girl!!!
  • Chicky01

Ska fakira fram till lördag kväll. Ska träffa goda vänner på middag och drink då. Hmmm... kan jag vara extra känslig för alkohol efter fakir? Med lchf har jag blivit tröttare av alkohol än vanligt. Efter två glas vin vill jag bara gå och lägga mig. Samt att jag alltid har gått ner i vikt dagen efter mitt vinintag. Konstigt! Ngn som upplever detta oxå?

• Chicky01
    ollebulle86 skrev 2012-08-17 07:34:10 följande:
    2,5 kg ner på 3 dagar, kan man köra fakir resten av livet?
     KUL! Vägde mig i morse, ner 1,3 kg på 3 dagar med fakir. Du slår mig med hästlängder! Grattis! Skrattande Är nöjd ändå! Klev över gränsen från att lida av fetma till "bara" övervikt" enligt BMI. Alltid nåt!

Har du märkt ngn förändring i kroppen? Jag mår relativt bra och går inte hungrig. Igår blev jag dock yr i knoppen när jag reste mig upp några gånger. Natten till igår hade jag liksom ryckningar i armar och ben i sömnen. Gick genast och köpte magnesiumtillskott. Även lite lätt huvudvärk... men kan ju vara annat oxå. Kanske bara inbillar mig?

Hur mår ni andra som fakirar/ har fakirat?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**