**Den stora feta LCHF-tråden**
Hej alla kloka kvinnor (och kanske någon man),
jag bilr galen. Är sååå frustrerad!
har hållt på med lchf i 2,5 månader nu. Har totalt gått ner 6 kg, varav 4 kg efter de första veckorna. Under sommaren har jag hållt mig till min kost (kanske lite liberalare än vanligt, men absolut inte fuskat!) men har dock då och då tagit mig ett glas vin. Sen två veckor tillbaka jobbar jag igen och har skärpt till mig ordentligt. Vågen står helt still till och med lite upp! Jag är alldeles för fet (bmi 31) för att stå still och bara gå efter måttbandet. Känner ingen skillnad på kläderna heller. Promenerar minst 6 km per dag och ska verkligen komma igång med träningen. Dras med en jobbig förkylning just nu
Nu till mina frågor:
* Om man kör fakir, är det garanterat vktminskning? Är det någon som inte har gått ner med hjälp av fakir? Hur länge körde ni?
* Hur mycket har ni hört om relationen mellan hormoner och viktminskning. Av olika fertilitetsskäl går jag på hormonbehandlingar. Ända sedan jag slutade med mina minipiller för 2,5 år sedan har jag haft jättesvårt att gå ner i vikt. (är en gammal viktväktare egentligen och gick alltid ner i vikt när jag väl skärpte mig!) Har googlat jättemycket på hormon och viktminskning men hittar inte något som kan stämma in på mig.
HJÄLP!