• Chicky01

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej alla kloka kvinnor (och kanske någon man),

jag bilr galen. Är sååå frustrerad!

har hållt på med lchf i 2,5 månader nu. Har totalt gått ner 6 kg, varav 4 kg efter de första veckorna. Under sommaren har jag hållt mig till min kost (kanske lite liberalare än vanligt, men absolut inte fuskat!) men har dock då och då tagit mig ett glas vin. Sen två veckor tillbaka jobbar jag igen och har skärpt till mig ordentligt. Vågen står helt still till och med lite upp! Jag är alldeles för fet (bmi 31) för att stå still och bara gå efter måttbandet. Känner ingen skillnad på kläderna heller. Promenerar minst 6 km per dag och ska verkligen komma igång med träningen. Dras med en jobbig förkylning just nu Rynkar på näsan

Nu till mina frågor:
    * Om man kör fakir, är det garanterat vktminskning? Är det någon som inte har gått ner med hjälp av fakir? Hur länge körde ni?
    * Hur mycket har ni hört om relationen mellan hormoner och viktminskning. Av olika fertilitetsskäl går jag på hormonbehandlingar. Ända sedan jag slutade med mina minipiller för 2,5 år sedan har jag haft jättesvårt att gå ner i vikt. (är en gammal viktväktare egentligen och gick alltid ner i vikt när jag väl skärpte mig!) Har googlat jättemycket på hormon och viktminskning men hittar inte något som kan stämma in på mig.

HJÄLP!

• Chicky01
    stjierna skrev 2012-08-08 09:16:48 följande:
    Chicky01: jag har kört fakir och det resulterade inte i viktminskning, så det är inte garanterat :)
    Jag har ätit LCHF sedan i mars, men står fortfarande på inskrivningsvikten "trots alla försök", så nu äter jag LCHF, med mindre mejerier, och mår bra och så väntar jag ut kroppen tills den fattar galoppen :)
    Jag har BMI på 29.4.
    Så himla surt! Jag mår också jättebra av lchf men är lite otålig med viktminskningen. Ska gifta mig om 4 månader och vill verkligen gå ner två storlekar. Tycker verkligen inte mitt mål från början var orealistiskt: 15kg på 7 månader! Nu har jag ca  4 månader på mig att gå ner ca 10 kg. Motiviationen är på topp men skit att det inte händer ngt. Vill undvika diverse svält-/ pulverdieter. Det är egentligen mot alla mina principer!

Jag har accepterat att jag är mullig men jag vill inte vara fet! Mina viktminskningmål är inte att bli pinnsmal! Hade ett bmi på ca 25-26 för några år sedan och trivdes med min kropp då. Är det för mkt begärt? Ahhh, frustration!!!

• Chicky01
    Boost skrev 2012-08-08 09:29:10 följande:

Garanterat viktminskning är det inte, det skulle ju vara för lätt :)!
    Jag gick ner 3.1 kg på en vecka med Fakir, och det var efter att jag nått min målvikt också. Men bara för att det fungerar ypperligt på mig så betyder inte det att det fungerar för dig.
    Har dock läst om flera som kickat igång viktminskningen igen med Fakir, så jag rekommenderar absolut att du provar en vecka för att se hur det fungerar på din kropp!
    3,1 kg är ju rena drömmen! Glad Höll du samtidigt koll på kalorier/ andel protein och fett när du körde fakir? Finns det några riktlinjer? Tycker inte jag äter mycket... men ska börja hålla koll. Igår fick jag i mig ca 1 500 kcal på hela dagen och totalt 10 gram kolisar, 140 gram fett och 50 gram protein. Det kan väl inte vara för mycket?

Någon som testat 80-80-20? Resultat?
  • Chicky01

Funderar oxå på fakir. Känns som att hemmagjord mayo borde vara godkänt? Ska nog testa en vecka och se vad som händer med vikten. Som mellis får jag ha kokta ägg med mig kanske?

Är det fritt fram med kryddor?

• Chicky01

Boost, längtar redan efter min spenat och broccoli :) Startar nog med fakir på söndag. Nån som hakar på? Är det ngn i tråden som gör det redan nu? Alltid lättare att veta att man inte är ensam :)

Förresten, te och kaffe är ok va? Kokosoljan måste jag ju få fortsätta med?

• Chicky01

Jag kör kaffe med en tesked kokosolja när jag kommer till jobbet. Försöker sen hålla mig till lunch. Brukar vara vrålhungrig då, men tänker på periodisk fasta... Ska väga mig på lördag och se om det ger ngt resultat. Känner att motivationen är på topp för experiment med kost och träning nu. Så fort förkylningen ger sig ska jag bli stammis på gymmet!

Åh, vad det ska förbrännas fett i höst!!! ;)

• Chicky01

Duefigli, jag testade det där lavkarbobrödet och blev besviken. Min blev oxå kompakt. Den smakade inte lika bra som jag trodde samt superdyr! Nä, fortsätter att baka eget men är restriktiv i mitt brödintag. Vad tyckte du om smaken?

• Chicky01

Äntligen framsteg (eller egentligen baksteg :)) på vågen! -1 kg! Yippie!!!

Blev så sugen på chokladmousse som det nämndes några ggr här igår. Gick och köpte grädde och 86%-ig choklad. Gjorde den och ställde in 4 portioner i kylen. Sen blev jag för trött och gick till sängen. Sitter här nu med kaffe och chokladmousse till frulle :)... Yum-yum! Äter det med lite hallon mosat m aningen stevia och lite vaniljpulver! Tack för tipset, äntligen en god lchfdessert (eller frukost :))

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**