• Chicky01

**Den stora feta LCHF-tråden**

Vi kanske ska starta en ny tråd där vi tillsammans kommer ut och springer och motiverar varandra? Jag är på! ;)

Nu ska det fula fläsket stekas, eller vad det heter! :D

• Chicky01

Vägning idag efter 4 veckor och 1 dag med lchf-kost: -5 kg totalt. Är väldigt nöjd även om det den senaste veckan bara har varit -0,4 kg. Har haft en massa besök men hållt mig till lchfmat... dock ätit i stooora mängder!

De där lchfbountys låter ju hur smarriga som helst... är det ngn som har räknat ut antal kolisar per bit? Låter som att det kan vara ganska mkt eller? Kokos och mörk choklad är ju trots allt inte "gratis"... Har ni fler tips på "sötsaker" jag kan göra inför midsommar?

• Chicky01

Sigrid,

här på jobbet är det en tjej som varit och handlat avslutningspresenter till barnens dagisfröknar och då varit på Åhléns och handlat termosmuggar. Ska finnas en del att välja på. Vet dock inte vad det finns för storlekar. Kanske ska själv kolla, kan verkligen vara en bra grej att ha nu i sommar... tack för tipset! Skrattande

• Chicky01
    So Cal skrev 2012-06-19 15:01:37 följande:
    Och hej i den här tråden också...

Jag har tänkt göra den här tårtan iaf:  www.tasteline.com/Recept/Frusen_vaniljdrom
    Men jag gör egen marängbotten och byter ut vaniljvispen mot vispgrädde med vaniljpulver i. 
    Hur gör du när du gör egen maräng? Kan man byta ut sockret mot stevia strö/ sukrin istället? Blir det samma krisp och sega konstistens? Mumsigt med maräng!
  • Chicky01

+0,3 kg... Kan det vara för att jag tryckte i mig 2 liter jordgubbar igår? ;) Annars höll jag mig till lchf ganska så bra, men säkerligen över 20 g kolhydrater utöver gubbarna... Äsch! Nya tag, ska nog testa fakir. Hur länge ska/ bör/ kan man hålla på med fakir? Tar tacksamt emot tips på såser man kan göra enligt fakir!

• Chicky01

TomMon, beklagar ert gräl! Men kan förstå att det är andra stressmoment som spelar in!

Grattis till adoption! Inte undra på att mannen är nervös för nånting, det är ju jättestort att äntligen få barn! Berätta mer: land, flicka/ pojke, land? Hur länge har ni stått i kö? Vet att detta är fel tråd, men blir så nyfiken.

Vi har själva försökt få barn i över 2 år nu. Har två avbrutna ivf-behandlingar bakom oss och ska hoppa på hästen igen direkt efter klinikens sommaruppehåll.

Stort lycka till! Blir gråtfärdig när jag hör din historia om din man! Han måste förstå att ni behöver hålla ihop mer än någonsin nu! Herre gud, ni ska bli föräldrar!!! Stor kram!!!

• Chicky01

Hej hej!
    Är det ngn som hittat/ köpt Nutisals macadamianötter på sistone? Nästan alla butiker har Nutisal men har hittills aldrig hittat m-nötterna! Så frustrerande!

Igår var jag på möhippa och är stolt över att jag klarade mig bra. Blev tapas (utan bröd!) och några glas vitt vin. Tog för första gången Glucosanol och lever på hoppet om att det effektivt blockar eventuell frityrsmet att fastna i kroppen. :)

• Chicky01

Har en påse para nötter på jobbet. Brukar ta 4-5 st om magen börjar kurra på eftermiddagarna. Blir dock lätt illamående av dem, men väldigt effektivt sätt att stilla hungern på! Nutisals macadamia verkar skilja sig i kolhydratshalten jämfört m andra märken. Så köper aldrig fr lösvikten. Älskar m-nötter annars, men var fasen finns de att få tag på? HELP!

• Chicky01

Men Yena89,

Varför denna ton mot Molly? Hon skriver ju att hon egentligen inte är ute efter viktminskning men behöver strama upp kroppen m träning. Om LCHF gör henne trött och inte kan träna (vilket många har erfarenhet av att så är fallet) så motverkar ju detta just hennes individuella syfte. Tror vi inte behöver dumförklara ngn här. Molly har nog koll!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**