**Den stora feta LCHF-tråden**
Lycka, Spökplumpen!!!
Lycka, Spökplumpen!!!
Var hittar man de där nudlarna? Har sett dem på nätet men är det ngn butik somtar in dem?
Oh tack för tipset, Sirling! Ska kolla där. Åker Hötorget varje dag! Vad glad jag blir!
Jag har oxå alltid ölkorv i bitar och ost i kuber. Brukar packa med en liten tandpetare som jag kan picka med :) En ostkännare skulle nog påstå att de flesta ostar ska förtäras rumstempererat! Mumsigt! Även icke-lchfare brukar bli sugna när de ser min mellis! ;)
Jag har osten i liten plastask i handväskan. Igår hängde den med till Gröna Lund i flera timmar innan jag tog fram den och åt. Funkar ju hur bra som helst fast å andra sidan så blir ju sommaren varmare och varmare (förhoppningsvis)... På sommaren kan man lägga in en liten petflaska i frysen och sen ha den i handväskan tillsammans m maten... Smälter långsamt. Maten håller sig kall och du får iskallt vatten att dricka :)
Hej alla kämpar! Den här dieten är bara för bra för att vara sann!!! -1,7 kg på en vecka!!! Var tvungen att ställa mig på vågen tre ggr. Total viktnedgång på 3 veckor -4,7 kg. Den här veckan har jag inte tränat en enda gång. Mamma har varit på besök och vi har ätit jättemkt! Igår blev det tom tre glas vin. Har försökt dra ner på mejeriprodukter senaste veckan men äter det fortfarande ibland. Eller kan det vara att mensen dök upp för tre dgr sen och kroppen nu töms på vätska? Vill så gärna veta vad jag gör "rätt" :):):)
För alla som bor i Sthlm eller besöker storstan vill jag rekommendera restaurang ÅbergNilsson på Vegagatan. Där kan man få lchf-vänlig mat. Istället för bröd som aptitretare kom de ut med en liten kopp med ostkuber, till köttbiten fick jag rostad blomkål ist för potatis och till dessert fanns lchf chokladfondant m stor klick grädde medan de andra fick en mkt sötare variant m glass. Superdupergott!!! Mycket trevlig restaurang!
Grattis Ollenulle! Skitbra resultat ju! Och jag som var så nöjd med min prestation! ;)
För er som vill lära er att springa kan jag rekommendera appen Get Running. På 10 veckor ska man tränas till att orka 5 km. Finns säkert andra liknande program/ appar. Med Get Running får du en röst i lurarna som instruerar det aktuella löppasset samtidigt som du kan lyssna på din egen musik. 10 olika veckoprogram, 3 pass i veckan. Mycket realistiskt mål!
HokusPokus, jag har testat appen men har aldrig fullföljt 10 veckor. De första veckorna är ganska lugna och sköna och man känner definitivt att man klarar det. Varför jag ger upp vet jag inte. Körde till vecka 5 eller nåt där utmaningen går ut på att jogga/ lunka/ löpa i valfri hastighet men i 20 min utan paus. Har inget dåligt att säga om appen, bara om min dåliga karaktär :) Hatar att jogga! Kan träna spinning, zumba eller annan kondition men blir alltid sur och på dåligt humör när jag är ute och springer! Haha, helt fel inställning helt enkelt!