• Chicky01

**Den stora feta LCHF-tråden**

Det enda jobbiga med fakir är alla dumma kommentarer jag får på jobbet när jag dukar fram min matlåda. "Fan, om jag inte kommenterar din mat, är det ok att du inte kommenterar min då?" - tänker jag men vågar inte säga det! {#emotions_dlg.djavulsk} "Jaha, ska du bara göra det i 5 dagar?" - frågar de och höjer på ena ögonbrynet. Jag får en känsla av att kollegorna jämställer mig med de som hetsbantar eller svältdietar... Med lchf-matlådan är det mycket bättre. Den ifrågasätter de i alla fall inte lika mycket.

Hur tacklar ni omgivningens dumma kommentarer? Funderar på att käka lunch kl 13 istället så jag i alla fall får äta i lugn och ro.

• Chicky01
    Boost skrev 2012-08-17 09:32:06 följande:
    Jag mår väldigt bra under de dagarna.
    Det enda tråkiga är att aptiten försvinner fullständigt, men i övrigt kanon! 

Att aptiten försvinner ser jag som en stor fördel faktiskt! Skrattande Känner igen det där... äter så mkt mindre... kanske för att det blir relativt "tung" mat? Har inte överstiget 1 300 kcal en enda dag och då blir jag proppmätt. (dokumenterar mitt matintag för att försöka se mönster i matintag kontra viktminskningen)
  • Chicky01

Stierna,

förstår glädjeskutten och skulle ha gjort samma sak! Hoppas det lossnar nu för dig!

• Chicky01

AlexandraViberg,
    Jag är oxå allegisk mot kondom/ latex. Innan en läkare kom fram till den slutsatsen fick jag lida stort!!! Fick inte feber, men klåda from hell! Fick gå på svampkurer, antibiotika i några omgångar till sista läkaren gav mig kortisonsalva och då äntligen hjälpte det. Är hudallergiker... Började med nickel i tonåren och sen har det spridit sig till parfym, kvalster, latex... ;)

• Chicky01

Igår bröt jag min fakir med säkert över 20 kolisar och tre glas vin. Var lite rädd när jag skulle ställa mig på vågen i morse... Men banne mig! Har gått ner 3 hg sen igår! Me so happy! Fakir, see you soon again! I love you!

• Chicky01

Vad äter ni efter träningen? Sällan jag får i mig riktig måltid inom en timme. Är så trött på kokta ägg :(

• Chicky01
    Kritik skrev 2012-08-20 09:13:36 följande:
    Hej på er!

Vad ska man göra med alla dessa idioter?
    Stötte på Diabetesföreningen i Skåne lr nåt sånt på stan härom dan och kunde inte låta bli att fråga vad dom rekommenderar för kost till en som har prediabetes (min mamma). Man trodde att utvecklingen gick framåt, men ack nej! Det var det vanliga gamla köret. Tallriksmodelllen hej och hå. Kroppen behöver kolhydrater BLABLABLA.  Detta är samma skit som min mor får höra av sjukvården och jag är innerligtförbannad på det. Bland annat reckomenderar de henne att äta massor med frukt. Hon kommer ju få fullt utvecklad diabetes snabbare än jag kan säga insulin! (Hon har visserligen slutat med vanligt socker.)

Hade hoppats kunna komma hem och säga att diabetesförbundet rekommenderar LCHF, men nähä, där gick man bet. Vad gör man?
    Så himla tråkigt! Jag förstår din frustration och jag tror så här: fler och fler forskningsresultat talar för LCHF. Dock har den nuvarande "kostläran" funnits i minst 30 år och för att den ska omkullkastas behövs fler långtidsstudier. Tids nog kommer det att komma. Och när det kommer, kommer många att "tappa ansiktet"... och det är den här skammen som myndigheterna/ kostförespråkare/ lchfmotståndare försöker undvika så länge som möjligt. Tyvärr!
  • Chicky01

Grattis Ollebulle! Fortsätter du med fakirandet eller är det stopp för den här gången?

• Chicky01
    Jag1977 skrev 2012-08-21 14:19:07 följande:
    Testade MAX Low carb burgare idag, den MVG. Riktigt god och kändes fräsch!
    Håller med! Tycker den är jättegod. Brukar beställa utan dressing och istället köpa till beadippen. Dressingen smakar väldigt söt, tycker jag... Köttet känns köttig och tror nog inte att det kan vara så mkt mjöl/ ströbröd/ potatismjöl i den! Har funderat på om man kan beställa den med extra bacon oxå? Den är mumma och dessutom blir jag mätt på den! Rekommenderas verkligen!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**