• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

Egensinnig skrev 2011-03-01 21:57:03 följande:
    Tror marknaden är mättad här då vi haft BK och MacD så länge innan MAX dök upp. Och jag känner inte nån som gillar MAX...*duckar o förväntar mig mothugg*
    Inte jag heller direkt, men deras LowCarb-burgare har räddat mig några gånger på Allum
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    Egensinnig skrev 2011-03-01 21:59:39 följande:
    Lägger till Cafe Kosmos - de har GI-rätter plus att man kan välja extra aioli mm istället för potatis o dyl - och så är det supergott! Ligger på Västra hamngatan.
    HAR de?? Hade jag ingen aning om!! Jag vet ju precis var det är, va på Bokia idag typ brevid och shoppade lite. Tack för tips, kanske det blir fika där i helgen... Måste prata tårta till Alice med dig nån dag... Det är ju inte förrän i maj, men ändå... Sorry för extremt privat-ot, förlåt tråden - men jag kom just att tänka på det, och eftersom jag är lätt dement så måste jag säga det NU, annars glömmer jag igen!
  • Linda1976
    Denebola skrev 2011-03-01 22:01:47 följande:
    Fast visst är den oerhört bökig att äta? Tycker salladsbladet sprätter omkring i hela ansiktet Men det får det vara värt...
    Ja, det är ju inte snygg-ätning det handlar om precis
  • Linda1976
    tiiitti skrev 2011-03-01 22:02:57 följande:
    Nej, de gjorde inte de lättare.. Skäms
    Tänk för enkelhetens skull att du vanligvis skulle äta 1 biff, 1 port pasta och 2 msk lightsås. Det är ju ingen konstig middag för en fettskrämd. I en port pasta kan vi säga att det är 300 kcal. Då ska du byta ut 300 kcal mot fettkcal. Tex: fetare kött och en ½ dl bea eller en rejäl klick kryddsmör.

Eller till frukost. 3 mackor innehåller normalt kanske 400 kcal (typ) och på dem har du skinka och ost. Byt ut de 400 kcal mot 1 msk kokosfett i teet och 1 dl yoghurt med paranötter. Då får du ihop ungefär lika många....

Läs Matrevolutionen så greppar du tänket bättre. 
  • Linda1976

Nu girls är det minsann natt, nu ska jag sluta att i det närmaste spamma tråden för idag iaf...

Gonatt! 

• Linda1976
    Bordeaux skrev 2011-03-01 23:07:45 följande:
    För ett par dagar sen var det diskussioner om chokladkakor. Någon tror det kan ha varit Denebola tyckte att den 70% är för söt och ville prova 99%. Jag kommer just från en chokladprovning och kakaohalten har inget med sötehten att göra, sades det och bevisades. I teorin kan marabous premium 80% vara sötare än kanske lindts 70% man får helt enkelt smaka sig fram.
    Men en 99% har ju bara plats för 1% socker oavsett chokladbön-sort så så fasligt söt kan den aldrig bli. Bitter-tonerna däremot kan ju vara olika. Lindts 90% är inte alls lika bitter som 85% tex.
  • Linda1976
    LoveMyFamily skrev 2011-03-02 10:18:11 följande:
    Hej på er.
    Då jag använde Fiberhusk och skulle låta den svälla så blev den stenhård nästan direkt... Vad beror det på?
    Men vad skulle du ha den till? Man blandar den ju ofta i nånting, typ pannkakssmet, pones eller så - och då märker man ju inte så mycket av den s a s.
  • Linda1976
    Lyckligamamman skrev 2011-03-02 13:10:12 följande:
    Har ni sett vad som står på Kvällspostens löpsedel i dag?

www.expressen.se/halsa/1.2349851/larm-fettdie...

Jag blir full i skratt när jag läser, helt sjukt! Den där Anna som skriver krönikan borde verkligen läsa på lite mer.
    Och sen inne i texten står "- Vi vet att vissa mår bra av LCHF-dieten. Men det vi vänder oss mot är att förespråkarna säger att alla mår bra av den. Bilden är mer komplex än så, säger hon.".... Det är ju inte särskilt kontroversiellt, men de vill ju sälja tidningar så då får man ju smiska fram "fakta".... Urk.
  • Linda1976
    Majlo skrev 2011-03-02 10:59:30 följande:
    Hej nu har det tagit mig hela förmiddagen att läsa igenom (jobbar oxå)

Min frukost idag blev
    Naturell Yogurt
    med hemma gjord müsli  (solroskärnor, pumpakärnor,linfrön och hasselnötter)
    Super gott !!!

Tänkte berätta att jag köpte mannerstöms Bea-sås igår och den innehåller mindre än 0.1g kollisar/100g 
    Och den e ju såååååå god 
    Menar du inte Lallerstedts? Eller har jag missat nåt!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**