**Den stora feta LCHF-tråden**
HappyHippo skrev 2012-02-20 14:23:39 följande:
Nääää usch vilken svacka jag hamnat i nu!! :( har nu hållt på med LCHF i en vecka och är redan såååå trött på ägg!! Känns inte som jag ens vill se på ett ägg någonsin igen!! Att plocka bort pasta, potatis och ris och att käka mycket fett går bra men ägg... Känns bara bläää just nu!! Och inte går det neråt på vågen heller och jag får bara panik!!! Hur ska jag kunna ha detta som livsstil när det känns så här?? Jag fyller i det jag äter i min Shape up- app och blir bara mer nedstämd... Har ätit en omelett med ost och skinka idag morse och kolhydratprocenten ligger på 2%... Var hungrig förut och tänkte att en bit gurka, det är ju nyttigt och bra... Nähä då blev det så mycket % så jag sket i det... Måste ju spara så det inte blir för mycket under resten av dan... Och så kalorierna som jag läste att man inte ska behöva tänka på... När man lägger in det man äter under en dag så blir det ett stooort kaloriöverskott och det kan ju aldrig va bra... Och så det här med magen... Är så trög även om jag äter kokosfett som jag hörde skulle va så bra!!! Har inte varit på toan på fyra dagar!! Inte konstigt att inte måtten minskar utan ökar istället, magen är ju som en ballong... Nej faan så less jag är på det här!!! Kanske inte lchf passar mig... Skulle nog behöva gå på påsar igen, då går man ju iaf ner men det är ju såååå tråkigt!!! Behöver pepp... Kan ni som är gamla i gemet inte berätta hur många kilo ni gått ner (och hur ni oxå hade svackor i början ;)) ge mig gärna lite förslag på vad man kan äta till frukost ist för ägg... Någon dag har jag ätit turkisk ekologisk yoghurt med blåbär i men när man lägger in det blir både kalori och kolhydratprocent för hög! Less less lessOm du nu får ett så stort kaloriöverskott så funderar jag på vad du äter på en dag. Hur många kalorier kommer du upp i? Tanken är ju att fett mättar och att man därmed äter MINDRE än annars. Även med LCHF kan man inte trycka i sig hur mycket som helst utan att lägga på sig - det är ingen mirakelkur på det sättet...
Ta bort bröd, pasta, potatis, bulgur, ris etc - alltså de STORA bovarna och unna dig att äta goda ovanjordsgrönsaker. Ät det du tycker om! Ta en stor bit ost, ta ett glas vin på kvällen, ta en bit mörk choklad till kaffet, gör lite chokladmousse!!!