Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-02-26 09:12:41 följande:
    -200 gram sedan igår. Nu är jag nere på 66,9 kg och så lite har jag nog inte vägt på säkert 10 år!!!
    Härligt!!!

Jag har skrivit in min vikt i ett excelark någon gång i månaden sedan 2001. Ganska skoj faktiskt att jag kan gå tillbaka och se svart på vitt hur mycket jag vägde när!  
  • Martina 76

Nu ska jag ut och jobba bort gårdagen synder i joggingspåret. Det blir milen i det härliga solskenet!!!

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-26 21:28:20 följande:
    Du kommer inte att bli besviken. De är jättegoda
    Kan du ge mig ditt favvo-recept på Pones? Jag har aldrig lyckats göra några som jag tyckt om och ibland skulle det vara gott med en smörgås.
  • Martina 76

Idag blir det gym med ben, bröst, biceps och löpsband. Har härlig träningsvärk i ryggen idag!

• Martina 76
    ensvenskbridgetjones skrev 2012-02-27 13:47:12 följande:
    börjat med LCHF nu i dagarna och jag har lite frågor:
    hur mycket äter ni per dag?
    hur länge dröjde det innan ni hamnade i ketos och hur mycket har ni gått ner i veckan?
    Med "hur mycket"  menar du då antal kcal? Jag ligger nog runt 1500 i vanliga fall men jag räknar normalt sett inte. Ibland blir det mer, ibland mindre. Just nu äter jag halva portioner för att tappa mina sista kilon.

Egentligen har jag inte gått ner mer än ett par kg, men jag märker att min kropp är tightare och jag kommer i mina skinny-jeans så antagligen har jag lagt på mig muskler. Men jag började inte med LCHF för att gå ner i vikt primärt utan snarare för att jag tror att kolisar är ohälsosamt och sliter på kropp och inre organ.

2-3 strikta dagar tar det för mig att gå in i ketos. Nu är jag superstrikt så jag är där konstant!  
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-27 18:44:30 följande:
    I dag har jag lagat hamburgare med coleslaw från Katrins bok. Blev helt ok. Men jag ska nog göra om receptet lite nästa gång. Är inte så förtjust i att använda fiberhusk. Tycker det blir lite konstig smak av det. Men man behöver inte ha något i köttfärsssmeten. Det räcker gott med en ägggula, 1 dl grädde och kryddor. Och när det gäller coleslawen ska jag byta ut gräddfilen mot creme fraiche i stället, samt strunta i att koka vitkålen innan.

Ryggsäcken packad. I morgon blir det spinning på lunchen och Body Attack på kvällen.  
    Dubbla pass! Imponerande!! 

Idag blev det biceps, mage, bröst och MASSOR med ben. Kände mig stark idag och lassade på rejält! Kul att ta över en maskin efter ett par grabbar i 25-årsålder och ÖKA vikten jämfört med vad de körde på!

Nu väntas (en halv portion) västerbottenpaj med sallas. Mums!!!!!  
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-27 20:18:11 följande:
    Förresten, min Kaliper har kommit. Ska hämta ut paketet på onsdag. Tror inte att jag hinner i morgon. Har du fått din?       
    Min hade 8-20 leveransdagar så i värsta fall kan det ta 2,5 vecka till. Bara att luta sig tillbaka och vänta. Eller nej! Bara att träna på och öka muskelmassan medan jag väntar! Idag blir det styrketräning (rygg, axlar, triceps) följt av intensivspinning!
  • Martina 76
    Mandel skrev 2012-02-28 07:06:42 följande:
    Jag är lite besviken på maken som inte ens försökte helhjärtat och sedan gav upp LCHF efter 1 vecka. Han orkade inte ens stå emot sockersuget i 1 vecka!
    Hans kompis som tidigare kört LCHF och som nu ska köra igen tyckte att han var knasig med tanke på att jag har hållit på i 1 år så har maken all hjälp och inspiration som behövs.
    Och jag är väldigt huslig/matlagningstokig så det blir verkligen variation här hemma.
    Så nu äter maken maten jag lagar och så ska han tydligen köra Alli igen. Grattis!
    Förstår din frustration!!! Är din man överviktig eller är det av andra skäl han provade LCHF?

Själv har jag blivit så rabiat att jag aldrig skulle kunna leva med någon som inte delar mina åsikter om träning och hälsa (nu är jag ju frånskild så det är ju inte så att jag skulle skilja mig pga olika åsikter utan snarare att jag aldrig skulle börja dejta någon sådan). Som tur är har jag träffat en man som är lika rabiat som jag. Det är f-n viktigt!!! Att dela sin syn på mat, träning och hälsa. Det är en stor del iaf av mitt liv! 
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-28 08:14:28 följande:
    Vilken tur att du har träffat en likasinnad man! Träffade du honom på gymmet eller?
    Nej, det är en gammal kollega som jag egentligen känt i många år. Ganska lustigt egentligen...jag har liksom aldrig riktigt sett honom. Sen började vi jogga lite efter arbetstid efter min skilsmässa och på den vägen är det.
  • Martina 76
    Glass skrev 2012-02-28 09:02:32 följande:
    hej!

Får jag fråga er några frågor?

Jag funderar på att börja, men undrar lite om vissa saker.

Är ni i ketos hela tiden eller nästan hela tiden?

Om ni är det, upplever ni eller andra att ni får sämre andedräkt eller till och med luktar mer över huvudtaget?

Ja, det var nog det  
    Ja, jag är i ketos hela tiden. Nej, jag upplever ingen lukt. Det upplevde jag bara första gången jag gick in i ketosen.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**