Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Callina skrev 2012-02-21 13:40:59 följande:
    Fettmätare? :)
    Kaliper. Med den kan man på ett tillförlitligt sett mäta fettmängden i kroppen och också få fram lean body mass. Kan vara ganska intressant när man närmar sig sin målvikt och försöker lägga på sig muskler.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-21 15:29:36 följande:
    En lchf-kokosboll och två rutor mörk choklad har åkt ner i min mage! Satan oxå!
    Ingen idé att gräma över det som redan är i magen. Det viktiga är att inte tänka att jag skärper mig "i morgon" utan att man gör det omgående!

Här blev det ingen träning idag. Mormor och morfar hämtade på dagis så jag hade planerat in gym och löpband men det blev till att jobba sent istället. F-n vad man är plikttrogen!!!  
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-21 20:13:56 följande:
    Ja, det var värre! Fast mitt var INTE planerat! Får skylla på att jag är uttråkad när jag vabbar, för hade jag jobbat hade det ju inte hänt
    Själv har jag varit duktig idag och är rätt hungrig faktiskt... Blir nog en slev Bregott. Jag tycker det är gott att äta Bregott "rent" - visst är jag snuskig?!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-21 20:49:36 följande:
    Fy sjutton, vad äckligt Skulle aldrig fixa att äta en slev med fett så där.
    Haha! Jag äter en slev med fett till frukost varje morgon - en matsked kokosolja på fastande mage. Ska vara bra för förbränningen ju! Men kokosoljan är rätt snubbig - Bregott däremot är mums!!!!
  • Martina 76
    Trolla75 skrev 2012-02-21 21:58:16 följande:
    Haha... försöker mig på en msk kokosolja emellanåt men det är ju som att käka handkräm och jag ulkar som tusan... Har du något tips?

Kokosoljan ärverkligen jättebra och välgörande för oss.
    Bregott & Smör är mums, det håller jag med om!
    Jag kör med Smör i mitt te och det är superdupergott!
    Tycker själv att det är riktigt äckligt med kokosolja. Det enda tips jag har är att inga köpa den som ha neutral smak för den är ännu värre att få i sig. Jag rynkar på näsan varje morgon, men försöker tänka på hur det bränner i ridbyxlåren!!!
  • Martina 76

I morse fick jag svaret på bara 0.5 kg på en vecka trots att jag är strikt. Svaret stavas mens. Fingrarna är tjocka av vätska. 

Glömde lunchen hemma i hallen idag. När jag skulle plocka upp matlådan ur påsen låg där en Nalle Puh film - jag tog fel påse!!! Så idag får väl bli en svältdag antar jag!

Hur lite kan man äta innan förbränningen tar stryk?

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-22 08:57:13 följande:
    I dag är i alla fall en ny härlig dag! Jag vaknar pigg och full med energi och allt sug jag hade i går är som bortblåst! Så himla skönt! Och på bra humör är jag för jag träna Bodypump på lunchen

Känner ni oxå mer sug efter saker om ni är trötta, låga och på dåligt humör? Konstigt det där.
    Jag tror att dåligt humör och matsug hänger ihop och att det är hormonrelaterat. 

Ny dag, nya tag -  låter härligt!  
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-22 08:55:52 följande:
    Var glad över att du inte gått upp i vikt i stället. Det gör ju jag ibland för att kroppen samlar på sig vätska, t ex vid mens, som du säger.

Äta Nalle Puh till lunch är nog inte så bra Finns det ingen livsmedelsbutik i närheten så du kan köpa en halv grillad kyckling och en bit ost?

Ingen aning angången förbränningen och lite mat. Men Katrin skrev ju i sin bok att man skulle göra så här kortsiktigt, typ 2 veckor eller så.
    Nalle Puh känns hårdsmält!

Jobbar i utkanten av Västerås så jag måste ta bilen och åka en sväng för att köpa nåt ätbart och i och med att jag tokflexar ändå de veckor jag har grabbarna så blir käket nerprioriterat. Har inte tid!!! Men vad fasen, man klarar sig 3 veckor utan mats sägs det, så några timmar ska jag väl överleva. Och fisksoppa står hemma på golvvärmen och tinar så den är nog lagom varm att äta när jag kommer hem!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-22 09:54:52 följande:
    Å du råkar inte ha några Babybel i handväskan? Jag har faktiskt lagt ner två stycken där. Kan vara bra att ha vid "akuta" situationer

Ja, överleva lär du göra, men du lär vara ashungrig när du slutar jobba!
    Haha! Ost i handväskan - det ska jag börja med! Is that a Babybel in your pocket or are you just happy to see me!

Jag ÄR redan ashungrig. Precis som att kroppen spelar mig ett spratt bara för att jag inte har någon mat. Jag brukar aldrig vara hungrig så här tidigt. 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**