Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-02-23 19:26:29 följande:
    Jag syftade på dagens blogginlägg om att det inte är någon skillnad på bra och dåliga kolhydrater. Väldigt intressant faktiskt!

Ja, här känner jag mig pigg och kry och det börjar rycka i träningsnerven! I morgon kväll har de obligatoriska 48 timmarna gått, så jag kan nog gå på spinning och cx worx då
    I morgon ska grabbarna till sin pappa så då blir det spinning och styrketräning efter jobbet!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-23 19:38:38 följande:
    Härligt, då kan du träna hela helgen Det ska jag göra. Jobbigt är att det är gratis träning hela helgen på gymmet så det kommer väl vara asmycket folk!
    Hoppas på att snön smält bort från milen nu så att utesäsongen kan börja. Är riktigt sugen på en rejäl joggingtur!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-23 20:12:06 följande:
    Springa är det absolut tråkigaste jag vet och speciellt utomhus! Fast jag vågar inte springa något alls längre eftersom jag fick problem med benhinnorna när jag ställde mig och sprang intevaller på löbandet på gymmet för ca 2 månader sen. Det är svårt att bli av med och kommer lätt tillbaka. Just nu kör jag bara ett danspass i veckan, sen blir det spinning, bodypump och cx worx, alltså inga pass där man belastar benhinnorna. Ska få massage på fredag nästa vecka och köra igenom vaderna och benhinnorna så löser det förhoppningsvis upp allt skit som sitter där.
    Jag har alltid haft stora problem med att jogga - får ont i benhinnorna direkt. Fick inflammation i tonåren i och med att jag sprang så mycket då och sen har det tenderat att blomma upp väldigt lätt. Fick tips om att köpa inlägg till skorna då de flesta med ont i benhinnorna överpronerar. Kan säga att det är det bästa jag gjort! Gick till en sjukgymnast som formgjöt inlägg efter mina fötter och kompenserade min pronation och sen dess kan jag springa långa sträckor utan smärtor, vilket jag egentligen aldrig tidigare har kunnat göra! Fantastiskt!!!
  • Martina 76

Maskinisten: Själv äter jag varierad kost och ser LCHF som en riktig livsnjutar"diet". Gillar inte att kalla det diet egentligen då det låter som något temporärt. Man får ju äta så god och härlig mat och håller kroppen i form som en härlig bieffekt!

Gällande fettintag - när du drar ner på kolisarna så måste du ersätta dem med protein eller fett. Fett mättar och är oftast väldigt gott också. Är det du gillar, men var inte fettskrämd!  

• Martina 76
    Martina 76 skrev 2012-02-24 09:38:10 följande:
    Maskinisten: Själv äter jag varierad kost och ser LCHF som en riktig livsnjutar"diet". Gillar inte att kalla det diet egentligen då det låter som något temporärt. Man får ju äta så god och härlig mat och håller kroppen i form som en härlig bieffekt!

Gällande fettintag - när du drar ner på kolisarna så måste du ersätta dem med protein eller fett. Fett mättar och är oftast väldigt gott också. Är det du gillar, men var inte fettskrämd!  
    Ät, inte är.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-24 13:11:19 följande:

Klockan är 13:10 och jag har fortfarande inte käkat lunch. Är inte hungrig alls, så jag väntar tills jag blir hungrig. Ska på spinning kl 16:30, så det är bara bra om jag käkar lunch så sent som möjligt.

Till frukost i dag åt jag för ovanlighetens skull ett halvt paket stekt bacon, ett kokt ägg och en stor kopp te med kokosfett i. Sen drack jag en till kopp te med kokosfett i vid 11:15-tiden.   

Ett halvt paket stekt bacon. Hörru, hur gick det med de halva portionerna?! (Ska inte nämna min egen lunch för då inser du att jag just nu kastar sten i glashus!!! )
  • Martina 76

Lägsta viktnoteringen sen i maj 2011! Wohooooooo!!! Idag blir det axlar, rygg och triceps på gymmet följt av löpband. Bygga o bränna!

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-25 16:09:18 följande:
    Härligt! Hur mycket väger du? Och hur mycket har du kvar?
    69,1 kg i morse. Vill ner till 65-67 någonstans. Jag styrketränar ganska mycket så så snart min kaliper kommer ska jag sätta fett-% mål istället för vikt.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-25 16:11:35 följande:
    "Den står och väntar på kvällens gäster"  - och där ingår inte du va?

(Halvera allt du äter, remember  
    Hehe...ikväll ska jag tillåta mig själv att äta gott men i rimliga mängder för att sen köra stenhårt nästa vecka igen. Kanske kan vara bra för förbränningen att boosta lite mitt i "svälten"?.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**