**Den stora feta LCHF-tråden**
Det var ju nästan bara Katrin Z som fick komma till tals Andreas gjorde bra som visade på forskning som finns om lchf. Tycker nog helt klart också lchf vann
Det var ju nästan bara Katrin Z som fick komma till tals Andreas gjorde bra som visade på forskning som finns om lchf. Tycker nog helt klart också lchf vann
Så j-a korkat argument av dietisten! Blir jag mer social för att jag äter en kaka till fikat eller potatis till maten!? Jag tycker nog jag är ganska social utan kaka, jag hinner ju prata deso mer eftersom jag slipper tugga
Nej som jag har förstått det äter Katrin Z en hel del mörk choklad, bär och grönsaker så hon verkar ju absolut inte nolla
Sagalin - på kostrådgivarna.se var det för nån vecka sedan en pt som bloggade om träning och lchf en hel vecka. På katrin z nya sida är det också en pt som bloggar. Kolla in deras bloggar så får du säkert svar på dina frågor
Kolla Anna hallens blogg hon skrev om gbp och lchf förra veckan. Googla Anna hallen blogg så hittar du rätt
Jag har precis börjat läsa en kurs näringslära på högskolan. Det började med en föreläsning om Livsmedelsverkets rekommendationer, kostcirkeln och matpyramiden. Suck, tänkte jag. Men snacka om att jag blir glad när kursboken förklarar hur kroppen och hjärnan kan fungera utan kolhydrater, precis som man läst om på olika lchf-sidor Men var var de dietister, som skriker om att hjärnan behöver 120 gram kolhydrater om dagen, när detta förklarades under deras studier? Det står klart och tydligt att hjärnans metabolism kan anpassas till förbränning av ketonkroppar vid brist på kolhydrater. Ha, känner mig återigen nöjd av valet av kurs för denna termin. Kul att lära sig mer om kost och näringslära