• Allrona

**Den stora feta LCHF-tråden**

Mentos skrev 2012-02-14 10:30:07 följande:
    Jag är ny på detta men äter fortfarande en rågsmörgås till frukost, äter 2 frukter om dagen, massa grönsaker (även underjord) och helfeta produkter, dock inte så mycket som man kanske ska då jag inte mår så bra av det. Frukten och rågsmörgåsen behövs för att min mage ska fungera. Och jag går ändå ned i vikt
    Vad bra att du har hittat en väg som funkar för dig
  • Allrona
    Anansi skrev 2012-02-14 10:14:49 följande:
    Nu har jag sett hela debatten på TV4 Play (finns en länk hos Kostdoktorn) och jag måste säga att lchf-förespråkarna lyckades få fram en hel del bra saker. Anna Hallén är rapp och genomtrevlig och passar bra in i den här typen av program.

Hon skriver på facebook att hon gav ett ex av sin nya bok till Claude med en önskan att prata igenom lchf över en lunch, och han bad att få boken signerad. Cool
    Såg det igår kväll och man blir ju oerhört trött när motståndarna inte ens vet vad lchf är. Vadå man får väl inte äta bär? Klart man får {#emotions_dlg.djavulsk}. De verkar inte har förstått att det finns olika nivåer inom lchf, alla äter inte strikt för viktnedgång utan det finns ju även vi normalviktiga som äter det för hälsan och där får det, om man vill, plats med både bär, rotfrukter och massor med grönsaker. 
  • Allrona

Kasihi - hon måste variera mycket. Jag har haft perioder där jag tycker fett är äckligt och en period när jag nästan kräktes på ägg. På mig har det funkat att variera mer och man behöver faktiskt inte såååå mycket fett. Om hon inte är sugen på grädde, creme fraiche osv till maten kanske en halv avokado funkar bättre eller att gratinera grönsaker i ugnen med ost. Till frukost kanske hon kan prova ägglatte eller en annan typ av äggfrukost än hon är van vid eller varför inte frökex med smör och ost.

• Allrona

Jag tror att de flesta i den här tråden äter väldigt varierar. Men när man har ätit lchf ett tag och inte har några problem eller frågeställningar så skriver man inte så mycket (tex jag). Det är ju de som vill ner i vikt och har stannat som hörs mer. De allra flesta som äter lchf äter ju väldigt varierat. Själv äter jag väldigt mycket grönsaker och även en del bär eftersom jag just nu inte har som mål att gå ner i vikt.

• Allrona

Eee - strunta i situps och kör bara plankan, både vanlig och sidoplanka. Är det för enkelt så ha fötterna lite högre så blir det tyngre för magen. Man kan även variera genom att lyfta ett ben i taget lite Sen kan du stå som en groda och hoppa ut i plankan, gör armhävning, och hoppa tillbaks till groda, gör upphopp och börja om. Grym träning för både mage och resten av kroppen

• Allrona
    EEE skrev 2012-02-27 10:13:59 följande:
    Jäklar vad ont jag har i mina bröstmuskler. Trodde nog att jag var lite starkare i armarna efter att man kånkat på barn isnart två års tid.Tungan ute Efter första dagen med burpees blev det en del träningsvärk, andra dagen föll jag nästan ihop när jag skulle göra armhävningar. Men värker det så gör det väl nytta!

Sitter lite som på nålar idag! Hoppas på att vår efterlängtade nya syskonvagn ska komma! Har ju inte ens kunnat komma ut på barnvagnspromenader sedan en månad tillbaka. Kommer den idag blir det en promenad direkt!  
    Blev peppad och körde också burpes igår + en långprommis. Började mjukt med burpesen men har ändå lite lätt träningsvärk i bröst.

Härligt att det peppas till träning så mycket nu i den här tråden. Det går liksom inte att låta bli att få dåligt samvete när man inte tränar Tungan ute. Fortsätt gärna så, jag behöver bli peppad
  • Allrona
    EEE skrev 2012-02-27 11:45:03 följande:
    Samma här! Man blir väldigt inspirerad till att träna när man läser alla inlägg om träning! Jag får träna i den mån det går under omständigheterna men snart hoppas jag på att jag kan utöka med mer träning!

Jag klarade bara 5x3 burpees igår pga träningsvärken, haha!  
    Ha, ha, jag körde också 5x3 men ikväll blir det mer
  • Allrona

Ketossticksen visar inte alltid rätt. Ni kan vara i ketos utan att det visar på Stickan. Stickan visar hur mycket ketoner som har läckt ut i urinet. Men kroppen kan anpassa mängden ketoner efter ett tag och då läcker det inte lika mycket, däremot har man lika effektiv fettförbränning som tidigare.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**