**Den stora feta LCHF-tråden**
Arla vispgrädde 40% tycker jag är bäst. Den du har är nog matlagningsgrädde vilket i stort sett betyder att det är vispgrädde utblandat med vatten.
Arla vispgrädde 40% tycker jag är bäst. Den du har är nog matlagningsgrädde vilket i stort sett betyder att det är vispgrädde utblandat med vatten.
Då tar du det märket som finns fast vispgrädde 40% om det finns annars 38%
Millemolly - jag brukar använda recept på pannkakor/plättar från 56-kilo. Googla pannkakor + 56-kilo så hittar du
Hjärtegryn - börja trappa ner andelen mjölk i kaffet. Jag älskar cappuccino men numer dricker jag det endast på helgen som lite lyx Trodde faktiskt aldrig att jag skulle kunna dricka kaffe utan mjölk men jag började fasa bort det och helt plötsligt är kaffe utan mjölk också riktigt gott
Har kostregistrat i två dagar. vägt allt jag äter och skrivit upp i detalj i ett dietistprogram. Har lagt till lite mer kolhydrater än vanligt då det är en skoluppgift och jag vill inte redovisa för lite kolhydrater då jag även måste analysera min mat mot livsmedelsverkets rekomendationer . Jag hamnade på 21 kolhydrater ena dagen och 32 kolhydrater andra dagen och då tyckte jag verkligen att jag vräkte på med 2 kaffe latte och yougurt till frukost
. Jag har trott att jag har legat högre i kolhydrater, har ju hela tiden tänkt att jag ska äta en liberal lchf, men jag inser att jag nog ligger under 20 nästan varje dag utan att ha räknat.
Men jag få ju i min alldeles för lite kalorier! Jag får i mig mellan 1100 och 1300 kcal och mitt rekomenderade intag ligger på ca 2000. Fattar inte riktigt hur jag ska få i mig mer kalorier. Den dagen jag åt 1300 kcal åt jag tom mellanmål vilket jag normalt inte gör. Äter mig mätt och håller mig utan problem mätt till nästa måltid. Jag går heller inte ner i vikt längre utan har sedan några månader hamnat på en vikt på 63 kilo till mina 165 cm. Önskar några kilo neråt till men har inte bråttom men funderar ändå om det an vara så att jag äter för lite och att kroppen därför sparar på fettet eller är det en gammal myt att kroppen ställer om till svält?
Gladskit - min BMR är också ca 1400 så jag tycker också att det är lågt. Ska nog försöka lägga in nått mer mellis för att öka på maten lite.
Vivi - nej, man ska inte väga sig varje dag! Max 1 ggr i veckan! Vikten pendlar lite upp och ner beroende på hormoner (upp nära mens och ägglossning), vätskebalans, om magen är tömd osv