Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

**Den stora feta LCHF-tråden**

The Kittycats skrev 2011-09-17 13:51:41 följande:
    Åh jag önskar att jag också hade ork till att ge mig ut i skogen igen. Vi har ätit upp all svamp... Och hur vår tomt ser ut orkar jag inte ens tänka på. Men det går inte att göra så mycket annat än att vila när man är sjuk. Både jag och sambon är nämligen i det närmaste däckade av feber, hosta, snor etc. Skönt att dottern har hunnit bli frisk, men å andra sidan är det svårt att orka med hennes tempo när man själv inte orkar göra så mycket annat än att ligga under täcket... Tungan ute

Åh vad kul det låter med utbildningen Hoppas att den är bra nu, så att du får valuta för pengarna.
    Ha ha, måste skratta lite åt mitt inlägg. Snyggt att börja två olika stycken på samma sätt. Kan jag skylla på att huvudet är fullt med snor tro... Oskyldig
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    adams family skrev 2011-09-21 21:01:45 följande:
    Ett litet livstecken härifrån. Oerhört hektisk vecka men gud så roligt. Pluggar för fullt och får många tankeställare och lär mig massor av andra och framförallt föreläsarna. Många aha upplevelser och många tankar kring hur katastrofalt vi äter i västvärlden. Sista tvivel om att LCHF möjligen inte skulle vara en livsstil är bortblåsta det finns inga argument för att äta annan mat än den vi faktiskt är designade för när man bryter ner det på cellnivå och ser vad stärkelse gör med oss.

Tre veckor med pluggande kvar sen har jag en avslutad första kurs  bagaget som Lic kostrådgivare men framförallt så har jag fått de sista pusselbitarna på plats i mina egna frågor som varit svåra att besvara...

Oerhör kul med trevliga kurskamrater som också brinner för LCHF och vad det gjort för dem i hälsovinster. Intressanta diskussioner ang missbruksproblematik har öppnat vissa nya dörrar och ser hur komplext det är med vår kost som skapar beroenden som är fruktansvärda.     
    Vad kul det låter

Om du inte blir för dyr när du är färdig så kanske du kan komma och föreläsa på mitt jobb någon gång sedan, eller i Södertälje öht? Jag är så trött på kommentarer om min mat.... samma som jag fick för 15 månader sedan får jag nu igen när jag har börjat jobba efter föräldraledigheten... suck! Skrikandes
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    huxflux skrev 2011-09-23 10:42:59 följande:
    Är det bara jag som tycket fiberhusk smakar skit?
    Nej du är inte ensam. Jag tycker också att bakat med fiberhusk luktar avlopp/gammal svamp Men om det bara är , lite, lite i något så går det bra - typ pannkakor.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Faile skrev 2011-10-06 13:39:45 följande:
    Det här är helt sjukt, fakir funkar inte på mig.
    Det händer absolut ingenting, inte ett hekto har jag gått ner på totalt 3 veckor och då har jag kört fakir stenhårt mån-tors och lchf max 20gram på helgen. Undantaget en enda dag då jag åt pizza och bullar.

Jag kör fakir två veckor, inkluderat helgerna nu och händer ingenting får jag nog börja göra som jucea och även räkna kcal. Suck.
    Fakir fungerade inte på mig heller, dock körde jag bara en vecka. Men det var definitivt en vecka utan "fusk", dvs jag åt inte vanligt LCHF med max 20 g kh per dag.
    Det var ingenting som "lossnade" efteråt heller, efter att jag gick tillbaka till vanlig LCHF-kost. För mig var det bara tråkigt att äta så enformigt, och eftersom det inte gav någonting så kändes det inte värt det öht.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Sigrid skrev 2011-10-08 10:13:25 följande:
    Måste tipsa om denna pizzadeg gjord på mandelmjöl:
    www.alltforforaldrar.se/56kilo/lc-lchf-pizza-.../

Vi åt pizza med tomatsås, fetaost, svarta oliver, rödlök och ost igår kväll. Den blev jättegod. Så god att jag åt alldeles för mycket... 

Ett bra alternativ om man vill lyxa till det med pizza utan vetemjöl.    
    Tack för tipset
    Nu står pizzan i i ugnen hos oss, så snart är det dags att provsmaka. Återkommer med omdöme
    Fast jag bytte ut 1 dl mandelmjöl mot Bakepro, för jag vill gärna att min deg ska vara lite torr.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    adams family skrev 2011-10-10 01:34:37 följande:
    Haha 365 dagar i veckan det är det vi har här i Sörmland 365 dagar om året då så blev det rätt;-D
    Aha, det är därför det känns som att arbetsveckan aldrig tar slut för mig... 

Ang. den pizzabotten som Sigrid tipsade om så var det absolut den godaste hittills som jag har gjort. Det tyckte även sambon som inte äter LCHF, men får hänga på tåget om ska äta gemensam pizza eller paj.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Sigrid skrev 2011-10-10 10:52:02 följande:
    Vad kul att du också gillade den. Helt klart bättre än den äggiga bottnar jag testat tidigare.
    Håller med, jag är så trött just nu på alla "äggiga" varianter av allting som finns inom LCHF. Så det känns kanon med ett recept som är mer torrt med tuggmotstånd
    Nästa gång funderar jag på att byta ut lite mer mandelmjöl mot Bakepro för att se om det blir ännu torrare. Sedan ska jag hog ha i lite mer salt och oregano i degen för att få bort den där söta smaken av mandel, som för mig inte är så "matig" även om den är god.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Norrlandssyster skrev 2011-10-10 15:19:08 följande:
    Har en liten fundering, har det kommit mandelmjöl till butik nu eller är det bara i specialbutik på nätet det går att hitta? Lite trött på att mala.
    Enda butik som jag vet har mandelmjöl är City Gross i Kungens kurva.
    Kanske lite för långt bort för dig, om jag utifrån ditt nick ska gissa på var du bor?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Norrlandssyster skrev 2011-10-10 15:55:13 följande:
    Ja, 65 mil för en påse mandelmjöl kändes lite häftigt.
    Du får storhandla
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**