**Den stora feta LCHF-tråden**
Oj, FL är nog konstigt.. alternativt datorn/internet som vanligt
Nu kan jag plöstligt se massor av senare inlägg där ni pratar om debatten... så glöm mitt förra inlägg
Oj, FL är nog konstigt.. alternativt datorn/internet som vanligt
Nu kan jag plöstligt se massor av senare inlägg där ni pratar om debatten... så glöm mitt förra inlägg
Jag tyckte att bilagan var riktigt bra.
Min sambo som började med LCHF nyligen satt och läste den, och han tyckte också den var bra för nybörjare med många frågor. Han har ju (sååååklaaaart) fått höra på jobbet att hjärnan behöver kolhydrater, och han vet ju genom våra diskussioner att så är det inte. Men det är ju ingen fakta han har lagt på minnet (och jag kanske inte är så bra på att förklara pedagogiskt...) Så han tyckte den var bra att läsa för att "få lite mer kött på benen" på ett lättförståeligt sätt.
Två veckor på liberal LCHF för min sambo blev minus 5 kg ganska exakt, och en mindre fisig mage enligt honom själv - jag har inte riktigt reflekterat över det
Så han tänker fortsätta ett tag till
Knepigaste nu är att det ev. verkar som att min dotters allergi mot mjölkprotein har kommit tillbaka Vi har sagt till att de inte ska ge mjölk och yoghurt på dagis, och sedan testade vi i torsdags att ge henne mjölk och hon var helt prickig i halva ansiktet på fredag morgon - buhu! Än så länge verkar hon iaf inte reagera när det är mjölkprodukter i mat, t.ex köttfärssås - alltid något. För jag klarar bara inte av alla de där mjölksubstituten från Oatly - urk! Nu ska vi avvakta lite till - och sedan göra provokation med lite andra mjölkprodukter innan vi kontaktar Barnkliniken igen - suck!