**Den stora feta LCHF-tråden**
Såg också det, hon är ju från Trosa precis som jag

Tyvärr har ju jag inte inte kommit lika långt i att bli av med mitt sockerberoende. Men jag ska nog köpa boken för inspiration.
Hjälp, adams family eller vem som helst som känner sig manad.... *flirt & blink blink snääälla*
Jag har en kollega som jag diskuterar ganska mycket kost med (på ett trevligt och intressant sätt). Hon är inne på auyrevedisk (stavning?) lära, och då blir det bl.a en del bönor och linser, grovt bröd etc som hon äter.
Nu hade hon läst i sin kursbok från när hon läste medicinsk baskurs förra året att det står att man kan få njurpoproblem om man utesluter kolhydrater under en längre tid. Jag är inte så insatt i detta, men jag försökte fråga hur gammal faktan var, och vad som menades med att "utesluta kh" - hur många gram äter man då om dagen etc? Sedan pratade jag även lite om inuiter, eftersom då borde ju de och folkslag som äter liknande ha drabbats av njurproblem för länge sedan.. eller...?
Är det något som vet något om detta?
Jag skrev ett inlägg igår ang förslag på saffransbullar, men det verkar ha försvunnit eller...?
Iaf så gjorde jag bullar till semlor tidigar i år, och de var de godaste LCHF-bullar jag någonsin ätit. Med alla tillbehör tycker jag att det var precis lika gott som "vanlig" semla. Så min tanke är att man kanske kunde använda det här recpetet och ha i saffran. (nu har de gjort om sidan på LCHF-butiken, men jag trooor att det är samma recept)
Nästan släta kardemummabullar 8 st