**Den stora feta LCHF-tråden**

Sen kan jag tycka att man inte ska ge sina barn en strikt LCHF för de har inget behov av det men ge dem riktigt smör och riktig mat och reducera spannmålsintaget det behöver inte vara huvuddelen på tallriken varje mål. Utan ge dem köttfärsså med spaghetti istället för tvärtom eller varför inte prova att minska pasta och brödätandet genom att ge alternativ till dem..
Preics så tänker jag också. Jag försöker att hemma ge dottern en kost som inte är baserad/ huvudsakligen består av kolhydrater. Jag vet ju att hon äter mat enlig tallriksmodellen på förskolan, och det är ok för mig. Har för mig att Anna Hallén skrev att barn behöver kh, då insulin har någon koppling till tillväxthormon eller något liknande... *minns inte*

Däremot tror jag att det är bra för alla, både barn och vuxna att äta LC, och satsa på så rena och icke-processade råvaror som möjligt. Men det betyder inte att jag sätter min dotter på att äta under 20 g kh om dagen. Hon är inte sockerberoende, vilket jag är - och hon behöver inte gå ner i vikt, vilket jag gör.
Däremot tycker jag inte att det är ok att de på förskolan har gått över från Bregott till Lätta, så nu har jag gått med i något "föräldraråd" som ska träffa vissa från kommunen på ett möte och prata igenom en massa saker inklusive kosten.