Inlägg från: huldaskarin |Visa alla inlägg
  • huldaskarin

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag tog precis en kopp te. Blir kokt torsk med äggsås och stekt vitkål när jag kommer hem. Torsken ligger som tur är klar i matlådan och vitkålen går ju fort att strimla och steka. Jag är ganska säker på att jag inte druckit MBC för sista gången 

It wasn't me!
  • huldaskarin

ugglan, jag har inga planer på att börja äta potatis, ris och vanligt bröd igen. Inte pasta heller, men nog ska man väl kunna gå från strikt till lite mer liberal när man tycker att man är nöjd med viktnedgången och bara vill fortsätta att må bra. Det gäller väl att vara medveten om vad som får en att tappa kontrollen helt och försöka undvika de fällorna.

It wasn't me!
  • huldaskarin

När folk frågar hur jag gjort för att minska i omfång så berättar jag hur jag har gjort, men jag brukar poängtera att mitt sätt kanske inte passar alla. Det jag stöter på mest är "Men jag kan inte leva utan potatis". För min egen del tyckte jag att det gick utmärkt att vara utan potatis men vi är ju alla olika.

It wasn't me!
  • huldaskarin

Som jag förstod det när Monique Forslund berättade om MBC så kunde man om man ville komplettera med smörgås eller ägg eller vad man nu vill ha. Ibland är man mer hungrig och då räcker inte kaffet till och ibland behöver man inte mer. Jag äter 2 lowcarb mackor med ost till mitt MBC och då står jag mej ända fram till middag om jag inte har ansträngt mej väldigt under dagen.

It wasn't me!
  • huldaskarin

Oj, Loreena. Där känner jag att jag inte alls är till någon hjälp annat än att jag tycker du kan prova mjölkfria alternativ på mejeridelen.

It wasn't me!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**